سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

سهم ۳۰ درصدی سینماهای حوزه هنری از فروش سال سینمای ایران/ حوزه هنری سال ۹۵ چهار پردیس می‌سازد

pardis-hozeh1

حوزه هنری سال ۹۵ در اصفهان، مراغه و ساری پردیس سینمایی می‌سازد.

به گزارش سوره سینما ، گردهمایی سالانه مدیران امور سینمایی موسسه بهمن سبز با هدف تبیین برنامه‌های سال آینده و بررسی دستاوردهای امسال در اصفهان برگزار شد.

گردهمایی مدیران امور سینمایی موسسه بهمن سبز از چهارشنبه ۵ تا جمعه هفتم اسفندماه در اصفهان برگزار شد. در این اجلاس محمد حمزه زاده مدیر عامل سازمان سینمایی سوره، محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز و جمعی از مدیران ستادی موسسه بهمن سبز و مدیران امور سینمایی استان های حوزه هنری حضور داشتند. در حاشیه این رویداد مدیران حوزه هنری از بازسازی سینما فلسطین اصفهان بازدید کردند.

در این گردهمایی سه روزه ضمن ارائه گزارش توسط مدیر عامل موسسه و مدیران امور سینمایی، عملکرد حوزه هنری در امر سینماداری، بازسازی و نوسازی، پخش فیلم و فروش سینماهای این نهاد در سال ۹۴ بررسی و همچنین کلاس آموزشی مدیریت و بازاریابی توسط خانم دکتر شاه طالبی برگزار شد.

محمد حمزه‌زاده مدیر عامل موسسه سینمایی سوره و قائم مقام رییس حوزه هنری در این اجلاس گفت: اصفهان ظرفیت فرهنگی بالایی دارد. با همت قابل ستایش مدیران امور سینمایی این شهر سینمایی که سال‌ها تعطیل و خاموش بوده، بهره‌برداری شده است. نکته مهم این است که بازسازی این سینما نه از منابع دولتی بلکه با کمک موسسه سینما شهر و از طریق مشارکت بخش اقتصادی استان و فعالان اقتصادی‌اش و تعامل با آنها برای جذب تبلیغات در سینما به ثمر رسیده. مسئله‌ای که باید مورد توجه دیگر استان‌ها هم باشد .

وی ادامه داد: وضعیت و اقدامات اصفهان تا حد زیادی قابل الگوبرداری است. با توجه به اینکه این روند از سال‌ها قبل با بازسازی سینما سپاهان آغاز شده است. با توجه به این تجربه خوب بازسازی و ایجاد پردیس سینمایی در سینماهای ساحل و خانواده باید به جد و با همت تمام در سال ۹۵ اجرایی شود.

حمزه‌زاده دررابطه با لزوم ساخت پردیس سینمایی گفت: تبدیل سینماهای تک پرده‌ای به چند پرده‌ای امری مهم در جهت افزایش ظرفیت تماشاگران است. با توجه به سهم قابل توجه بهمن سبز از کل فروش کشور در سال ۹۴ باید به موضوع ساخت پردیس بیشتر توجه کنیم. سهم بهمن سبز از فروش امسال ۳۰ درصد بود و ما امیدواریم این سهم افزایش یابد.

pardis-hozeh2

وی همچنین در پایان به ۴ محور اصلی فعالیت سینمایی حوزه هنری در سال آینده اشاره کرد و گفت: تولید محتوا و فیلمنامه برای قوام بخشی به سینما در صدر کارهای حوزه هنری در سال آینده است. همچنین نوسازی و افزایش ظرفیت سینماها از اصول ما در زمینه سینما داری در سال آتی است. تربیت نیروی انسانی از طریق باشگاه فیلم سوره برای معرفی چهره های جدید نیز دیگر اقدام حوزه هنری در بخش فعالیتهای سینمایی آینده است. ساختن فیلم های فاخر که از قدیم الایام در دستور کار حوزه هنری بوده هم امسال به جد دنبال می‌شود. فیلم‌هایی که نه به لحاظ هزینه بلکه از جهت تبیین استراتژی نظام قابل توجه هستند.

محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز هم درباره اهداف این گردهمایی گفت: هدف از انجام چنین برنامه‌ای دریافت تجربه مدیران موفق اصفهانی برای سینما سازی بود. تجربه سینماسازی اصفهان نشان داد که با دست خالی و البته خلاقیت هم می توان خدمت کرد و به هدفی که مطلوب است رسید.

وی افزود: این اتفاق با همت مدیران سینمایی اصفهان به خوبی در سینما فلسطین افتاد و امیدواریم در چند ماه آینده در سینماهای ساحل و خانواده هم شاهد آن باشیم. هدف موسسه بهمن سبز در این مدت دستیابی به سالن‌های با کیفیت و استاندارد بوده است. کارنامه کاری ما در یک سال گذشته در مشهر مقدس، تبریز و اصفهان و بخشی هم در شهرستان های کوچک مثل مراغه ، خوی و گنبد به خوبی گواه این مسئله است. استاندارد سازی سالن ها که شامل به روز رسانی سیستم های نمایشی سالن ‌های ساخته شده ، تجهیز و دکوراتیو است نکته ای بوده که ما طی این دو سال سعی بر تحقق آن داشته‌ایم. اقداماتی که با هدف ایجاد محیطی فرهنگی و امن و سالم برای خانواده ها انجام شده است. در این راه از مساعدت موسسه سینما شهر و بخش دولتی هم استفاده کرده‌ایم.

کاظمی درباره برنامه‌های موسسه بهمن سبز در سال ۹۵ گفت: موسسه بهمن سبز در کنار تلاش برای انجام برنامه‌هایی که در سال ۹۴ به آنها دست نیافته، تصمیم دارد پردیس سینمایی ساحل و خانواده در اصفهان را احداث کند. ساخت پردیس سینمایی مراغه، سپهر ساری و بازسازی سینما شاهد و بهمن تهران هم از برنامه‌های سال آینده بهمن سبز است.

در پایان این گردهمایی از مدیر امور سینمایی استان اصفهان سید مصطفی حسینی تقدیر شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>