سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۱:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب

بازیگر «لوک خوش‌شانس» درگذشت

george-kennedy

«جورج کندی»، بازیگر هالیوودی که برای بازی در فیلم سینمایی «لوک خوش شانس» برنده جایزه اسکار بازیگر نقش مکمل شد، در ۹۱ سالگی درگذشت.

به گزارش سوره سینما، «جورج کندی»، همبازی «پل نیومن» در فیلم وسترن «لوک خوش شانس» که برای بازی در این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد، روز گذشته در ۹۱ سالگی درگذشت. نوه «کندی» در صفحه فیسبوک این بازیگر هالیوودی، خبر درگذشتش را منتشر کرده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون که در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری نقش آفرینی کرده است. در سال  ۱۹۶۸ پیش از دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، برای فیلم «لوک خوش‌دست»، همچنین نامزد جایزه «گلدن گلوب» شد. «لورل طلایی»، دیگر جایزه‌ای بود که این فیلم در ۱۹۶۸ برای جورج کندی به ارمغان آورد.

«کند» همچنین تنها هنرپیشهٔ فیلم حادثه‌ای «فرودگاه» است که در سه دنبالهٔ دیگر این فیلم نیز ظاهر شده و نقش «جو پترونی» را در هر ۴ فیلم ایفا نموده است.

«جورج کندی» ۱۸ فوریه ۱۹۲۵ در نیویورک و در خانواده‌ای هنرمند زاده شد. پدرش موسیقی‌دان و مادرش نیز در این عرصه فعال بود. جورج در دو سالگی اولین حضور خود بر صحنهٔ نمایش را تجربه کرد. او در بحبوحهٔ جنگ جهانی دوم وارد ارتش شد و ۱۶ سال به خدمت پرداخت، اما به خاطر جراحتی که بر پشت برداشته بود در اواخر دهه ۵۰ میلادی بازنشسته شد. او که در همان زمان به عنوان مشاور نظامی در چند قسمت از مجموعهٔ تلویزیونی سرجوخه بیلکو حضور داشت تصمیم گرفت که بار دیگر به دنیای هنر باز گردد.

کندی کارش را با بازی در چند مجموعهٔ تلویزیونی وسترن همچون ماوریک (۱۹۵۷) و روهاید (۱۹۵۹) شروع کرد و پس از آن در چند فیلم سینمایی ایفاگر نقش‌هایی کوچک شد. از آنجایی‌که کندی بلند قامت و درشت هیکل بود بیشتر نقش‌های منفی به او داده می‌شد که از این میان می‌توان به به نقش هرمن اسکوبی یک دست در فیلم معما (۱۹۶۳) با بازی کری گرانت و آدری هپبورن و لئو کراس در فیلم استریت‌جکت (۱۹۶۴) اشاره کرد.

ادامهٔ دههٔ ۶۰، برای او سال‌های پرکاری بود و کندی علاوه بر بازی در چندین مجموعهٔ تلویزیونی، در فیلم‌های موفقی همچون دوازده مرد خبیث (۱۹۶۷) و لوک خوش دست (۱۹۶۷) ظاهر شد.

«جورج کندی» در دههٔ ۸۰ در فیلم‌ها و مجموعه‌های مختلفی همچون چاتانوگا چوچو (۱۹۸۴)، بولرو (۱۹۸۴) که نامزدی تمشک زرین بدترین بازیگر نقش مکمل مرد را در ۱۹۸۵ برایش رقم زد، آزادی (۱۹۸۶) و نیروی دلتا (۱۹۸۶) بازی کرد. در ۱۹۸۸ در فیلم کمدی و موفق اسلحه برهنه: از پرونده‌های گروه پلیس در کنار لزلی نیلسون نقش آفرینی نمود و بعد دیگری از شخصیت و توانایی‌هایی خود را نمایش داد. دو ادامهٔ دیگر بر این فیلم در ۱۹۹۱ و ۱۹۹۴ ساخته شد و تماشاگران بار دیگر شاهد بازی جورج کندی در نقش کاپیتان اد هاکن بودند.

در ۱۹۹۷ به جای شخصیت ال بی ماموت در انیمیشن گربه‌ها نمی‌رقصند صحبت نمود. در ۱۹۹۸ در فیلم سربازان کوچک که اکشنی برای کودکان است بازی کرد و پس از آن خود را برای مدتی بازنشسته نمود.

بازگشت مجدد جورج کندی به عرصهٔ بازیگری در ۲۰۰۳ و با بازی در سریال تلویزیونی جوان و ناآرام رقم خورد و از آن زمان در فیلم‌ها و مجموعه‌های مختلفی همچون شیطان در نیمه شب می‌آید (۲۰۰۴)، سه مرد بد (۲۰۰۵)، شن‌های فراموشی (۲۰۰۷)، مردی که بازگشت (۲۰۰۸)و واگن پارتی دیوانه دیوانه (۲۰۰۹) که هجویه ایست بر فیلم‌های وسترن بازی کرده است.

منبع: فارس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>