سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۰:۵۱ ق.ظ چاپ مطلب

انتقاد مسعود کیمیایی از سینمای آپارتمانی

masood-kimiayee

کارگردان «حکم» گفت: تولید برخی از فیلم‌ها که باعث دفع مخاطب می‌شود امری تصمیم گرفته شده است.

به گزارش سوره سینما، مسعود کیمیایی کارگردان سینما در خصوص برگزاری جشنواره فیلم به عناوین مختلف گفت: اکثر جشنواره‌های ما حکم گردهمایی دارد و جشن‌های کوچکی است که برگزار می‌کنیم. پس نمی‌توان از آن‌ها به معنای واقعی جشنواره یاد کرد.

وی افزود: جشنواره کارگاه آزاد فیلم نیز گردهمایی است و جشنواره نیست. عده‌ای در این مدرسه سینما و بازیگری می‌خوانند و امیدوارم که از میان آن‌ها سینماگران خوبی بیرون بیاید و به جامعه سینمایی ما معرفی شود. البته نباید از تلاش مستمر و هدفمند آنها در این زمینه گذشت.

کارگردان «جرم» با بیان این مطلب که برگزاری جشنواره کارگاه آزاد فیلم انتظارات او را برآورده ساخته بیان کرد: جشنواره ما کیفیت لازم را داشت و این موضوع باعث دلگرمی و تشویق فیلمسازان حاضر در آن می‌شود تا فیلم‌های بیشتری بسازند و کیفیت آثار خود را بالا ببرند.

کیمیایی در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص رهایی از فیلم‌های آپارتمانی و اجتماعی تکراری با مضمون‌هایی که مخاطب را دور می‌کنند و تولید آثاری درخور شعور مخاطب امروز سینما خاطرنشان کرد: این موضوع مهم و تصمیم گرفته‌شده‌ای است که بررسی و تحلیل آن نیاز به وقت مناسب و زمان بیشتری دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>