سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب

«مدرسه آینه»، محلی برای آموزش تمام فوت‌وفن‌های سینما در فضای مجازی!‏

madreseh-ayneh

سایت مدرسه هنر و رسانه «آینه» با محوریت موضوع سینما به ارائه مطالب آموزشی و تخصصی در شاخه‌های مختلف هنر و رسانه می‌پردازد.‏ جزئیات بیشتر دور‌ه‌های آموزشی این سایت را از محمدصادق باطنی، مدیر این سایت جویا شدیم.

به گزارش سوره سینما، همزمان با آغاز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، سایت مدرسه هنر و رسانه «آینه» به آدرس  ayenehschool.irآغاز به کار کرد. این پایگاه تخصصی با محوریت موضوع سینما به ارائه مطالب آموزشی و تخصصی در شاخه‌های مختلف هنر و رسانه می پردازد.

هم‌اکنون از نسخه آزمایشی این سایت رونمایی شده است که در آن مطالب در ۶ قالب «کلاس درس»، «نقد و مقاله»، «فوت و فن»، «معرفی و بررسی»، «خبر و رویداد» و «منابع دیگر» ارائه می‌شود و در آینده نیز قرار است به مرور، بخشهای «رادیو آینه»، «اسلاید و جزوات آموزشی»، «فیلم آموزشی»، «دوره‌های مجازی» و چند بخش دیگر به سایت اضافه شود.

جزئیات بیشتر دور‌ه‌های آموزشی سایت «مدرسه آینه» را از محمدصادق باطنی، مدیر این سایت جویا شدیم.

مدیر سایت «مدرسه آینه» در خصوص اهداف راه‌اندازی مدرسه مجازی در حوزه فرهنگ و رسانه گفت: مشکل آموزش در حوزه فرهنگ و هنر از ابتدای انقلاب تا کنون وجود داشته است. خیلی‌ها آمده‌اند و قالب‌هایی ارائه کرده‌اند و اتفاقات خوبی رخ داده اما بیشتر قالب‌ها دارای نقصان بوده است. ما یک پروژه بلند مدتی را از ۴-۵ سال گذشته آغاز کردیم و در حوزه‌های مختلف آموزش و پژوهش به کسب تجربه پرداختیم.

وی افزود: ما در این مدت سه کار عمده انجام دادیم؛ اول، مدل‌های مختلف آموزشی را خودمان تجربه کردیم و فعالیت‌های مختلف آموزشی انجام دادیم. دوم، تجربیات مختلف آموزشی که در دوران‌های مختلف و از جمله امروز به دست آمده را بررسی کردیم و از هرکدام یافته‌ها و اموخته‌هایی داشتیم. سوم، مدل‌های آموزشی موفق خارج از کشور را بررسی کردیم و نهایتا به مدل و سازوکاری رسیدیم که امروز به عنوان مدرسه هنر و رسانه آینه شناخته می‌شود.

مدرسه آینه صرفا مجازی نیست

مدرسه آینه غیر از مدرسه مجازی، در دو مدرسه حضوری نیز به آموزش می‌پردازد؛ یک مدرسه متوسطه آینه و دیگری مدرسه عالی آینه.

باطنی با بیان این توضیحات افزود: در مدرسه متوسطه تمرکز ما بر حوزه دانش‌آموزی است و در حال طراحی و اجرای برنامه‌های متعددی در حوزه دانش آموزی هستیم؛ از برگزاری کلاس‌ها و طراحی درس‌ها و تربیت مدرسین گرفته تا برگزاری جشنواره‌های دانش آموزی و طراحی المپیادهای دانش آموزی در حوزه فرهنگ و هنر. بخش دیگری از فعالیت‎ها هم در مدرسه عالی آینه است که دوره‌های اصلی ما در آن مدرسه برگزار می شود و مخاطب اصلی آن دانشجویان هستند.

آموزش مجازی همراه با ارائه مدرک

مدیر سایت مدرسه آینه در ادامه در خصوص چونگی دوره‌های آموزش مجازی سایت مدرسه هنر اظهار داشت: در فاز اول سایت با محوریت متون آموزشی فعالیت می‌کند؛ متونی که در پژوهشگاه مدرسه آینه در حال تولید هستند. در ادامه مسیر بخش‌های دیگری هم به سایت اضافه خواهد شد؛ از اسلایدها و جزوات آموزشی گرفته تا رادیو و فیلم‌های آموزشی.

وی ادامه داد: یک بخش خاص هم با عنوان دوره‌های مجازی به سایت اضافه خواهد شد. ما دوره‌های مختلف مجازی که در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود را بررسی کردیم و در حال طراحی دوره‌های مجازی سایت هستیم. در سال آینده حتما دوره‌های مجازی را شروع خواهیم کرد که مدرک هم برای آنها ارائه خواهد شد.

مدرسه آینه پولی خواهد بود؟

باطنی با بیان اینکه مدرسه آینه در ابتدای مسیر و فاز اول آموزش هزینه‌ای از مخاطبان بابت متن‌های آموزشی دریافت نخواهد کرد، اظهار کرد: با توجه به اینکه مدرسه به صورت خصوصی اداره می‌شود و یکی از مسیرهای درآمدی ما در حوزه مجازی است، از زمانی که آموزش‌های مجازی چند رسانه‌ای به سایت اضافه شود، یک بخش عضویت پولی هم خواهیم داشت.

منبع: حلقه وصل


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>