سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۲ ب.ظ چاپ مطلب

انیمیشن «جیب جیب» در ایام نوروز در قاب شبکه دو

jibjib

مجموعه انیمیشنی «جیب جیب» در ۵۲ قسمت در گروه کودک و خردسال شبکه دو تولید شده که در ایام نوروز از این شبکه پخش خواهد شد.

به گزارش سوره سینما ، این انیمیشن داستان دختر بچه ای را روایت می کند که لباسی پر از جیب بر تن دارد. به طوری که از میان جیب هایش اشیاء متفاوتی بیرون می‌آیند و باعث ایجاد داستانی می شود. در سکانسی مشاهده می شود که پارچه و نخ و سوزنی از جیبش بیرون آمده و عروسکی دوخته می شود. عروسک وارد خیال دختر بچه می شود، زنده شده و در کادر بالای سر دختر و در فضای نقاشی و کاردستی های او زندگی می کند.

در هر قسمت این رئال انیمیشن، به بهانه ای سؤالی مطرح می شود و مراحل حل مسأله توسط کاراکترها طی شده و به درک تازه ای از مفاهیمی چون طبیعت، بدن انسان، مهارت های ساده زندگی و … می رسند.

ساختار برنامه به گونه ای است که تلاش شده با ایجاد فضایی شاد و کودکانه باعث بالا بردن سطح یادگیری موضوعات و مفاهیم ویژه خردسالان شود. ضمن این که با توجه به زیرساخت های روانشناختی فیلمنامه هر قسمت که شامل ایجاد درک طبقه بندی مفهومی، تمرین ادراک مفهومی، تشخیص تشابه ها و تفاوت ها، آشنایی و درک هیجانات خودآگاه در خردسالان، باعث ایجاد شادمانی و لذت از وجوه بصری زیبا، نیز توجه شده است.

عوامل این مجموعه عبارتند از : بازیگران: آزیتا رضایی، سید مجتبی ظریفیان / نویسندگان: آزیتا رضایی، مهدی داستانی / مدیران تولید: علیرضا امینیان، امیر فروتن / آهنگساز: فرزاد ورزنده آذر / مدیر تصویربرداری و نورپردازی: همایون حجت/ تدوین: محبوبه موسوی، اسماعیل جعفری / مدیر رسانه ای: مصطفی انجیله ای /  مدیر روابط عمومی: مجید بهره مند/ طراحی آبجکت ها و فضاسازی: فرناز منصوری، سما رحمانی / طراحی لوگو: کتایون واحدی / ساخت عروسک ها: منیر مولوی زاده / گریم: امید گلزاده، مونا جعفری / کروماکی، کامپوزیت و انیمه: مهدی زارعی، سهیلا یزدان پناه، لیلا زارع، روح ا… قاضی، آزاده منتظری / ساخت تیتراژ: پژمان ایرانی نژاد، رضا شیشه گران، مهدی روشن نیا.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>