سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ فروردین ۱۳۹۵ در ۱۰:۲۱ ق.ظ چاپ مطلب

تونسی‌ها به دنبال اکران فیلم «محمدرسول الله(ص)»

mohamad-s

رئیس جمعیت و مرکز سینمای ایران و تونس می‌گوید در تلاش است تا فیلم محمدرسول الله(ص) ساخته مجید مجیدی را با همکاری رایزنی ایران در این کشور به اکران درآورد.

به گزارش سوره سینما، فتحی بن عثمان رئیس جمعیت و مرکز سینمای ایران و تونس می‌گوید در تلاش است تا فیلم محمدرسول الله(ص) ساخته مجید مجیدی را با همکاری رایزنی ایران در این کشور به اکران درآورد.

وی با بیان اینکه در نوامبر ۲۰۱۱ با مجیدی در ایران دیدار داشته تاکید کرده است که ابتدا این فیلم را برای اهالی رسانه و سینماگران تونسی به نمایش درخواهد آورد تا آنها درباره آن نظر بدهند.

بن‌عثمان با اشاره به خصوصیت‌های ویژه تکنیکی فیلم «محمدرسول الله» به پایگاه خبری الشروق تونس گفته است: من در دیدار با مجیدی توانستم از نزدیک شاهد تصویربرداری فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» باشم و او تاکید کرد که با از شماری از عمای شیعه و سنی مشاورت گرفته و در فیلم خود رحمانیت اسلام را عرضه کرده است.

وی افزود: هیچ آیه قرآنی مبنی بر ممانعت از به تصویر کشیدن پیامبران وجود ندارد و مشکلی ایجاد نمی‌کند چه اینکه در سریال یوسف پیامبر(ع) این اتفاق افتاد و بارها نیز در تونس پخش شد و هیچ انتقادی در این بین نبوده است.

بن‌عثمان با انتقاد از الازهر و محمد الطالبی [از علمای تونس] به خاطر تحریم فیلم مجیدی قبل از دیدن آن درباره چالش‌های اکران این فیلم در تونس گفت: ما از واکنش‌های تندروها نمی‌هراسیم چراکه هدف ما در مرکز سینمای ایران و تونس رشد سینمای تونس است و از همه و حتی تندروها می‌خواهم فیلم را ببینند و بعد درباره آن قضاوت کنند.

بنابر این گزارش فتحی بن عثمان اعلام کرده است که چهارمین دوره «روزهای سینمای ایران» در تونس در ۶۰ شهر این کشور از جمله تونس، نابل، سوسه، المهدیه و … برگزار می‌شود و در کنار آن دو کارگاه فیلمنامه نویسی و آموزش کارگردانی با حضور کارگردانان ایرانی برگزار می‌شود.

منبع: فارس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>