سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ فروردین ۱۳۹۵ در ۱۲:۵۷ ب.ظ چاپ مطلب

۶۸ درصد شهرستان‌های کشور سینما ندارند

esfehan2

‌معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ۶۸ درصد شهرستان های کشور فاقد سینما هستند.

به گزارش سوره سینما، «رمضان‌علی حیدری خلیلی» در مراسم افتتاحیه سینما فلسطین اصفهان، اظهار کرد: از ۲۳ شهرستان استان اصفهان تنها ۱۱ شهرستان سینما دارند.

وی با بیان اینکه فروش بلیت در اصفهان هفت برابر شده است، افزود: از آغاز امسال در هر روز حدود یک میلیارد تومان در سینماهای کشور بلیت به فروش رسیده که نسبت به سال گذشته پنج برابر شده است. همچنین تعداد مخاطبان سینماها نیز ۴.۵ برابر شده است.

معاون توسعه، فناوری و مطالعات سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۶۸ درصد شهرستان‌های کشور فاقد سینما هستند، ادامه داد: تا پایان سال ۹۴، ۳۸۰ سینما با ۱۲۷ هزار صندلی وجود داشته که ۷۴ سالن با ظرفیت ۱۳ هزار و ۳۵۰ صندلی در دو سال اخیر و در دولت تدبیر و امید به این ظرفیت اضافه شده است. این میزان امیدوارکننده است اما رضایت بخش نیست.

حیدری خلیلی اضافه کرد: به ازای هر ۵۸ هزار و ۸۰۰ نفر در دنیا یک سالن سینما وجود دارد که این میزان در ایران به ازای هر ۲۱۸ هزار نفر یک سینما است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>