سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ فروردین ۱۳۹۵ در ۱۰:۵۱ ق.ظ چاپ مطلب

قحطی میهمان به برنامه‌های تلویزیونی رسید!

khandevane

فرقی ندارد برنامه «خندوانه» باشد که انصافاً در دل بیننده جا باز کرده یا فلان برنامه متعلق به شبکه تلویزیونی «ورزش»، رسماً انگاری با این هنرورها قرارداد بسته‌اند که پای گفت‌وگوهای بی‌ربط با اینها بنشینند.

به گزارش سوره سینما، تلویزیون را که روشن می‌کنی هر شبکه که بزنی، دوباره سر و کله یک مشت بازیگر تکراری را می‌بینی! زیاد عجله نکن منظورم سریال و فیلم‌ها نیست؛ اتفاقاً برنامه‌های به اصطلاح تخصصی غیرهنری که شکل و شمایل حرفه‌ای دارند گاهی کاری می‌کنند عجیب. اصلاً هم به حوزه کاری‌شان ربط ندارد ولی دوباره برای جذب مخاطب سراغ بازیگران می‌روند آن‌هم قیافه‌های تکراری که در کار بازیگری نیز متوسطند، البته اگر به این دوستان برنمی‌خورد!

فرقی ندارد برنامه «خندوانه» باشد که انصافاً در دل بیننده جا باز کرده یا فلان برنامه متعلق به شبکه تلویزیونی «ورزش»، رسماً انگاری با این هنرورها قرارداد بسته‌اند که پای گفت‌وگوهای بی‌ربط با اینها بنشینند. حالا چه جذابیتی برای مردم دارند، نمی‌دانم. مجبورم مصداق بیاورم؛ امیرحسین رستمی، پژمان بازغی، سام درخشانی و … ؟! در حوزه کاری خودشان نیز با نهایت اغماض، در نیمه‌اند و نیمه حرفه‌ای حالا در این برنامه‌های تخصصی چه می‌کنند واقعاً. در ایام نوروز نیز همین‌ها، شب و روزشان را با رفتن به این برنامه کودک و آن برنامه آشپزی می‌گذراندند! شاید حضورشان برای آوردن لبخند به چهره بیننده باشد و نیشخند‌زدنشان که اینها لابد از بیکاری، به تلویزیون می‌آیند که با چک چندصدهزار تومانی تهیه‌کننده لااقل تا چند روزی خوش باشند تا بعداً تله‌فیلمی و یا سریالی بهشان پیشنهاد شود. به این طیف بازیگر هرجی نیست، جز اینکه بخواهند تکرار مکررات باشند و از چشم بیفتند. طرف حساب این چندخط حرف خودمانی، تهیه‌کننده تلویزیون است که جذب حداکثری را بد فهمیده‌اند. شیوه جذب کردن در برنامه‌ها انگاری از تخصص به ظاهری دمده رسیده است. جدیداً نیز که کار به آیتم‌های ورزشی رسیده مثل«گزارش ورزشی» دیروز و قبل از بازی شهرآورد. کارشناسی نیز می‌کنند!

از این برنامه‌ها باید توقع داشت که محبوبیتشان را فدای هر چیز و هرکسی نکنند. اگر دنبال جذابیت بیشتر می‌گردید حتی با مهمان‌محوری، چهره‌های خاک‌خورده زیادند چقدر هم پرطرفدار. اصل را بر حرفه‌ای‌گری بگذارید نه چیپ کردن. نکند فکر می‌کنید دغدغه مردم دیدن اینهاست؟ کمی هم شده خودتان را جلوی تلویزیون فرض کنید! قدری نیز فکر کنید که چرا طیف اکثریت هنرمندان حاضر نیستند محبوبیتی اگر دارند، فدای حضور الکی روی آنتن کنند. حتی اگر به‌خاطر هر بار آمدن به این برنامه‌های غیرحرفه‌ای، چک چندمیلیونی نیز بگیرند ولی باز جوابشان نه است. البته مطمئن باشید که قضیه برنامه تخصصی هنری فرق دارد چون اتفاقاً با رغبت و به قول معروف با سر وکله می‌آیند!

منبع: جوان


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>