سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲:۵۹ ب.ظ چاپ مطلب

اهدای اولین فیلم داستانی مدافعان حرم به خانواده شهید صدرزاده

shahid-sadrzade

عوامل فیلم داستانی «هنگامه» با حضور در منزل شهید مدافع حرم، شهید مصطفی صدرزاده نسخه‌ای از این اثر را به عنوان اولین فیلم داستانی با موضوع مدافعان حرم به خانواده این شهید و شهید محمد آژند تقدیم کردند.

به گزارش  سوره سینما ، پنج‌شنبه هفته گذشته همزمان با روز ولادت با سعادت امام علی علیه‌السلام و روز پدر، عوامل فیلم داستانی «هنگامه» و دست‌اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور در منزل شهید مدافع حرم، شهید مصطفی صدرزاده نسخه‌ای از این فیلم را به عنوان اولین فیلم داستانی با موضوع مدافعان حرم به همراه دستکش «ننه عصمت»، به خانواده این شهید و همچنین شهید محمد آژند دیگر شهید مدافع حرم تقدیم کردند.

بنابرین گزارش، مهدی قاسمی، همرزم شهید صدرزاده، در ابتدای این مراسم که در حسینیه منزل شهید صدرزاده و با حضور اهالی منطقه کهنز شهرستان شهریار که تاکنون سه شهید در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) تقدیم کرده‌اند برگزار شد، با بیان اینکه هنرمندان و افراد خوبی در مسائل فرهنگی داریم، گفت: موضوع مدافعان حرم، از جمله مواردی است که امروز ضرورت  دارد به آن توجه شود.

وی با بیان این که دغدغه مدافعان حرم به همه جامعه سرایت می‌کند، ادامه داد: اولویت‌بندی در جامعه، شرط مهمی است و امنیت، مهم‌ترین اولویت هر جامعه‌ای است، شهدایی مثل صدرزاده، آژند، عفتی و شهدای ارتشی که اخیرا به شهادت رسیدند تا امروز ما باشیم.

همرزم شهید صدرزاده اظهار داشت: همانند زمان دفاع مقدس، برخی فکر می‌کنند بیان این مسائل کلیشه‌ای است در حالی که اگر این طور مسائل کلیشه‌ای و به فراموشی سپرده شود، ما به چالش کشیده می‌شویم.

وی با بیان این که اگر این مصطفی صدرزاده‌ها نمی رفتند، امروز چنین فیلمی هم ساخته نمی‌شد، گفت: شهدای مدافع حرم، از تمام تعلقاتشان گذشتند تا ما امنیت و آرامش داشته باشیم.  در این شرایط، وقتی چنین فیلمی ساخته می‌شود باید سپاسگزار عوامل فیلم باشیم که مطمئنا مأجور هستند.

این مدافع حرم، افزود: در مشهد، در زمان اکران فیلم «شیار ۱۴۳» وقتی با خانم آبیار کارگردان فیلم صحبت می‌کردم، گفتند اگر صد فیلم هم می‌ساختم این قدر از من حمایت نمی‌شد که به خاطر ساخت این فیلم از من حمایت شد.

وی خطاب به عوامل تصریح کرد: این پشتوانه مردمی برای عوامل این فیلم و دیگر فیلم‌هایی که با دغدغه مردمی ساخته شده‌اند، وجود دارد و از طرف دیگر خانواده شهدا هم تا پای شهادت پشت چنین آثاری هستند.

همرزم شهید صدرزاده با بیان اینکه فیلم «هنگامه» به عنوان اولین فیلم داستانی درباره مدافعان حرم، شروع کار است، تاکید کرد: از عوامل فیلم توقع داریم که در ادامه درباره این موضوع، فیلم‌های بلند هم بسازند.

پدر شهید صدرزاده نیز در این مراسم، ضمن تشکر صمیمانه از عوامل فیلم «هنگامه» که به فکر ساختن چنین فیلمی افتادند، اظهار داشت: جشنواره مردمی فیلم عمار، از دل مردم برخاسته است و خارج از ظواهر و رنگ و بوهایی که برای جذابیت فیلم به کار می‌برند، حرکت می‌کند و مسائلی را که از نظر مردم دور است، نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه خیلی از افراد از مسائل فرهنگی جامعه اطلاع ندارند، ادامه داد: فیلمسازان و اصحاب رسانه باید تلاش کنند، مسائل و فشارهایی را که در جامعه است، به مردم بشناسانند؛ برای نمونه در شهر خودمان، خانواده‌ای داریم که به خاطر وضعیت مالی، ده روز است که امکان خرید شیرخشک برای فرزندش را ندارد و با آب قند تغذیه می‌کنند، اصحاب هنر و رسانه‌ این‌گونه مسائل را باید نشان دهند.

وی با اشاره به شهادت جوان ۱۷ ساله‌ افغانستانی که به تازگی پیکرش بازگشته است، خاطرنشان کرد: مادر این شهید وقتی به معراج الشهدا رفت، می‌گفت من این فرزندم را به رهبرم هدیه کردم. شاید تا قبل از جنگ سوریه، تصور ما از افغانستانی‌ها چیز دیگری بود ولی امروز ما فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و… را داریم، اصحاب هنر و رسانه باید تمام جامعه را نسبت به این موارد مطلع کند و بهترین جا برای این مسائل جشنواره عمار است.

پدر شهید در بخش دیگری از سخنانش گفت: در طرف مقابل، دشمن، تیرهای فرهنگی از طرق مختلف به جامعه ما می‌زند ولی ما هنوز نتوانستیم سینمای خود را طوری تنظیم کنیم که بتوانیم در جامعه خودمان تاثیر بگذاریم و این نشان می‌دهد که هنوز خیلی کار داریم و کسانی که در مسائل فرهنگی، اهل فکر و فن هستند، باید در این مسیر حرکت کنند.

پدر شهید صدرزاده با اشاره به برخی شایعات گفت: کسانی که مقایسه مادی می‌کنند بیایند هر آنچه را که دارم از من بگیرید ولی یک دست فرزندم را به من بدهند؛ کسانی که مقایسه می‌کنند عدد بالاتری بگیرند و یک شب در جبهه بخوابند؛ برای اینکه چنین مقایسه‌های مادی نشود، این، وظیفه امروز اصحاب رسانه است که فیلم بسازند و این مسائل را به تصویر بکشانند و مردم را آگاه کنند.

این پدر شهید اظهار کرد: با همان اسلحه‌ای که دشمن، جامعه ما را هدف گرفته است، باید هنرمندان ما با همان سلاح مقابل آنها بایستند و جامعه خود را نجات دهیم.

وی با بیان اینکه باید نسبت به مسائل جامعه حساس بود، خاطرنشان کرد: وقتی آثاری که تولید می‌شوند جذاب و تاثیرگذار باشند، قطعا در همه جا دیده می‌شود.

بنابرین گزارش، پس از نمایش فیلم داستانی «هنگامه»، امیر داسارگر، کارگردان و سوگل طهماسبی، بازیگر فیلم، نسخه‌ای از این فیلم و دستکش «ننه عصمت» را به همراه عروسک‌های مردمی پویش حمایت از مدافعان حرم را به خانواده شهید مصطفی صدرزاده و شهید محمد آژند اهدا کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>