سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

«خواب است پروانه» دومین فیلم مزدک میرعابدینی اکران می‌شود

khab-ast-parvane

فیلم «خواب است پروانه» دومین اثر مزدک میرعابدینی کارگردان و بازیگر سینمای ایران، از ۱۸ اردیبهشت ماه در گروه سینمایی هنر و تجربه روی پرده می‌رود.

به گزارش سوره سینما ، این فیلم که شش سال پیش به تهیه‌کنندگی محمد احمدی ساخته شد و در سال ۲۰۱۱ در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی آسیا تیکا که در کشور ایتالیا برگزار می‌شود، حضور داشت، تا کنون امکان اکران پیدا نکرده بود.

«خواب است پروانه» درامی روانشناسانه است که مهران احمدی، مزدک میرعابدینی، فروغ قجابگلی، ساناز بیان، رضا مرتضوی، مسعود مظلومی، شقایق احمدی، ساناز قطب، کاظم سیاحی، نسترن پیکانو و مینا میرعابدینی از بازیگران آن هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دکتر علی زمانی هر سه ماه یک‌بار، یکی از بیماران را برای ادامه درمان انتخاب می‌کند، اما این‌بار تردید دارد…

عوامل «خواب است پروانه» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مزدک میرعابدینی، مدیر تصویربرداری: محمد احمدی، صداگذار: بهروز شهامت، صدابردار: شهاب رضایی، تدوین: محمد سرمدی، حمید نجفی راد، موسیقی: فرهاد باقری، مدیر تولید: سید سعید رضوی، دستیار کارگردان: ساناز قطب، چهره‌پرداز: همراز بیان، عکس: زنده یاد همدم حق‌گو، محصول کویر فیلم.

مزدک میرعابدینی در سال ۸۵ و پس از بازگشت به ایران فیلم نیمه بلند «کتاب قرمز» را کارگردانی کرد و «خواب است پروانه» دومین فیلم او محسوب می‌شود که البته نویسندگی این آثار هم برعهده میرعابدینی بوده است.

او همچنین در فیلم‌هایی همچون «آن جا»، «بدورد بغداد»، «اکباتان»، «همه چیز برای فروش» و «مردی که اسب شد» به ایفای نقش پرداخته است و در فیلم «آن جا» ساخته عبدالرضا کاهانی علاوه بر بازیگری، در نوشتن فیلمنامه همکاری داشته و تهیه‌کنندگی مشترک این پروژه را نیز برعهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>