سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۳:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب

باکس آفیس جهان در تسخیر فیلم‌های دیزنی

jungle-book

در هفته‌ای که گذشت کمپانی دیزنی با «کتاب جنگل» به صدرنشینی خود ادامه داد و در عین حال با فیلم جدیدش، «کاپیتان آمریکا» رقیب خودش شد.

به گزارش سوره سینما، به نقل از ورایتی، «کتاب جنگل» به کارگردانی جان فاورو در سه روز آخر هفته و در سومین هفته اکرانش با فروشی ۴۲.۴ میلیون دلاری در سینماهای آمریکای شمالی، همچنان صدرنشین ماند. این فیلم با وجود کاهش ۳۰ درصدی فروش موفق شد جایگاه نخست را در تصرف خود داشته باشد و در عین حال ۵۷.۱ میلیون دلار نیز در بازار جهانی به فروش برساند.

دیزنی در حالی که از فروش این فیلم جدید در مجموع در ظرف سه هفته در بازار جهانی ۶۸۴.۸ میلیون دلار فروش کرده است، با اکران فیلم جدیدش یعنی «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» ۲۰۰.۲ میلیون دلار در بازار جهانی فروش کرد تا یکی از پرفروش‌ترین افتتاحیه‌های تاریخ سینمای جهان را تجربه کند. این در حالی است که این فیلم مارولی در جهان ابر قهرمان‌ها هنوز در آمریکای شمال راهی گیشه‌های فروش نشده است.

در سال ۲۰۱۶ تا کنون «ددپول»، «بتمن در برابر سوپرمن: ظهور عدالت» و «زوتوپیا» موفق شدند آمار فروش خود را در آمریکای شمالی از مرز ۳۰۰ میلیون دلار فراتر ببرند و به نظر می‌رسد «کتاب جنگل» چهارمین فیلم سال خواهد بود که از این مرز عبور می‌کند.

کمدی اکشن «کیانو» با بازی جردن پیل و کیگان-مایکل کی با ۹.۳۵۰ میلیون دلار فروش فیلم سوم جدول فروش آمریکا شد و کمدی رمانتیک «روز مادر» ساخته گری مارشال با بازی جولیا رابرتز و جنیفر آنیستن تنها ۸.۳ میلیون دلار به دست آورد و فیلم چهارم شد.

«آرایشگاه» با فروش ۶.۱ میلیون دلار و «زوتوپیا» با فروش ۵ میلیون دلار دیگر رده‌های جدول را در تصرف دارند. این در حالی است که «زوتوپیا» دیگر محصول دیزنی تا کنون در بازار آمریکا ۳۲۳.۵ میلیون دلار کسب کرده است.

انیمیشن «راچت و کلانک» که با اقتباس از یک مجموعه بازی ویدیویی ساخته شده با فروش ۴.۸ میلیون دلار و «رییس» با فروش ۴.۲ میلیون دلاری دیگر فیلم‌های باکس آفیس آمریکا هستند.

منبع: مهر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>