سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۴:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب

آزاداندیشی سوژه شبکه چهار شد

tv4

شبکه چهار سیما در برنامه «زاویه» آزاداندیشی و تولید فکر را بررسی می کند.

به گزارش سوره سینما، آزاداندیشی و تولید فکر امشب ۱۵ اردیبهشت با حضور نعمت الله فاضلی و حجت الاسلام احمد آکوچکیان در برنامه «زاویه» شبکه چهار سیما مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وقتی از لزوم آزاداندیشی به عنوان مقدمه ضروری و اجتناب ناپذیر تولید فکر و تفکر سخن می گوییم باید دو ساحت را از هم متمایز کنیم یکی ساحت و حوزه نظری و دیگری حوزه عملی.

هر چند این سطح از بحث مفهومی و بنیادین و ضروری است و گریزی از طرح آن نیست اما در برنامه «زاویه» بیشترین توجه به نهادی است به نام کرسی های آزاد اندیشی که محمل و فضایی برای طرح روش مند پرسش ها و دغدغه های فکری و نظری دانشجویان و استادان و صاحب نظران در حوزه های مختلف علوم انسانی محسوب می شود.

در برنامه قسمت جدید «زاویه» پرسش های زیر موضوع گفتگو و مباحثه قرار می گیرد.

نخست اینکه رابطه نظریه پردازی و آزاد اندیشی و تولید فکر چگونه است؟ دوم اینکه در فرآیند تولید فکر و تفکر نهادی مثل کرسی های آزاد اندیشی چه جایگاهی دارند؟  سوم جامعه امروز ایران چه نیازی به کرسی های آزاداندیشی دارند؟ و در آخر آیا کرسی های آزاد اندیشی سابقه ای در جهان جدید و سنت ایرانی و اسلامی دارند؟

«زاویه» به تهیه کنندگی جلال چاووشیان هر چهارشنبه ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه چهار خواهد رفت. امشب موضوع برنامه با حضور نعمت الله فاضلی دارای دکترای انسان شناسی و حجت الاسلام احمد آکوچکیان دکترای جامعه شناسی توسعه با اجرای امیر دبیری مهر دارای دکترای علوم سیاسی بحث و بررسی می شود.

منبع: مهر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>