سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

حامی: سینمای ما پر شده از چشم آبی‌های بی‌کیفیت با صورت‌های جراحی شده!

hamid-hami

«حامی» خواننده موسیقی پاپ کشورمان گفت: این روزها سینمای ما از بازیگران چشم آبی‌ بی کیفیت با صورت‌های جراحی شده پر شده است.

به گزارش سوره سینما، این روزها شاهد تغیر ذائقه و پوست اندازی در سلیقه شنیداری مردم هستیم. بعد از چند سالی که صداهای زیر و زنانه مورد توجه جامعه قرار گرفته بود،‌ رجعت مردم به کمی قبل‌تر و موسیقی دهه‌های گذشته بیشتر شده و طبیعتاً صداهای مردانه و پرحجم آن زمان بار دیگر مورد استقبال قرار گرفته است.

در این میان «حامی» خواننده‌ای با صدایی مردانه و حجیم و از شاگردان مکتب زنده ‌یاد بابک بیات که کمتر کسی پیدا می‌شود صدایش را نشنیده باشد، دوباره به صحنه بازگشته است. حامی نظرات جالبی در ارتباط با شباهن فضای فعلی موسیقی با سینما دارد که در تازه ترین گفتگوی خود آن‌ها را مطرح کرده است و در ادامه با هم می‌خوانیم:

من چندین سال پیش این را پیش بینی کرده بودم. اولین کسی که هم سینما هم موسیقی را نقد کرد بنده بودم. چون سینمای ما پر شده از چشم آبی‌های بی کیفیت با صورت‌های جراحی شده، اما حتی در سینما هم می‌بینیم که روزنه‌های امیدی وجود دارد بازیگرانی که ملاک سنجش‌شان صورت و میزان طرفدارانشان نیست مانند پرستویی‌ها و کیانیان‌ها و … در سینما متولد می‌شوند. چشم آبی‌ها از دور خارج شده‌اند.

در موسیقی هم دقیقا این اتفاق افتاده به خاطر نبود زن در موسیقی ما،‌ آن‌هایی که صدای زنانه داشتند در موسیقی برجسته شدند ناله‌ها و ضجه‌های زنانه باب شد. بعضی از خواننده‌هایی که می‌دانم قبلا مرثیه خوان بودند با تفاوت اینکه با ترکیب یک ریتم چهار چهارمی  تند و بیس قوی با صدایشان وارد این عرصه شدند. مردم خیلی سال است که این سبک موسیقی‌ها را گوش می‌دهند و مسلم است که باید خسته شده باشند و برگردند به همان صدای مردانه که شما یاد کردید. خواننده‌های موسیقی یک دوره جایشان را دادند به مردهای دخترنمایی که صدایشان کم از دخترها نداشتند که خوشبختانه اکنون کم‌رنگ شده‌اند و در مقابل، خواننده‌هایی که بابک بیات‌ها آهنگسازشان بودند دوباره روی کار می‌آیند.

منبع: مشرق


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>