سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ فروردین ۱۳۹۲ در ۸:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب
مومنی شریف:

علیرضا قزوه نمونه هنرمند انقلابی است

momeni

رئیس حوزه هنری از علیرضا قزوه شاعر معاصر به عنوان هنرمندی انقلابی و متعهد یاد کرد.

رئیس حوزه هنری از علیرضا قزوه شاعر معاصر به عنوان هنرمندی انقلابی و متعهد یاد کرد.

سوره سینما- به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، در این مراسم محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد علی نجفی معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،مهدی حمیدی معاون وزیر ارشاد،مجتبی رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام دعایی مدیر موسسه اطلاعات، یوسف علی میرشکاک،حجت السلام محمدرضا زائری،مجید مصلحی مدیر کل امور استان ها،جواد محقق،کمال شفیعی،ناصرفیض،سعیدی راد،دکتر محمدرضا سنگری،استاد موسی بیدج، استادآهی، امیرحسین فردی، محسن پرویز، حسین اسرافیلی، سهراب حمیدی ،حافظ ایمانی، مرتضی سرهنگی، علیرضا کمری، خسرو زینالپور مدیر مرکز پژوهش، اسماعیلی، بوشهریان، علی محمد مودب، مهدی حبیبی و جمعی از شعرا، نویسندگان، هنرمندان، مدیران و اصحاب رسانه حضور داشتند.

محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری در ابتدای مراسم گفت: خوشحالیم که برادر عزیزمان جناب آقای قزوه به میهن بازگشتند.مقدم ایشان را گرامی می داریم.هر چند ایشان در هند هم نسبت به مسایل داخل فعالتر از خیلی از ما بودند،اما جای خالی ایشان برای شعر و ادب انقلاب مشهود بود.لذا این مجلس به همین مناسبت برگزار شده است هم تشکر و تکریمی باشد بابت فعالیت های خستگی ناپذیرش در دیار هندوستان وهم خیر مقدم بابت بازگشتشان. تیمی را که این دوستان داشته اند به گونه ای بود که اتفاقات مهمی در آن جا افتاد. با توجه به اینکه کارهایی در آن جا می شد و جای خالی ایشان خیلی محسوس است از این جهت هم ناخرسند هستیم و امیدواریم به زودی شخص مناسبی جایگزین ایشان شود تا کارهای ارزشمندی که در آنجا بنیان گذاشته شده بود ادامه پیدا کند.

این مقام مسئول افزود:بعد از سال ها کوتاهی هایی که در شبه قاره شده است که قطعا به دسیسه های دشمن بر می گردد،ادبیات فارسی در آن جا شهرت و آوازه ای داشته که فراموش شده است. آقای قزوه زمانی که در آن جا به اتفاق همکارانشان همچون دکتر نجفی حضور داشتند موفق شدند تا کارهایی انجام دهند و دوباره امید به دل ها برگشت.هنوز هم در هندوستان زبان فارسی خواهان دارد.

رییس حوزه هنری بیان کرد:این جلسه،جلسه تکریم برای قزوه است که در آن ایام توانستند به عنوان یک عنصر فرهنگی و نماینده ای از هنرمندان به شایستگی مدیریت کنند .جناب قزوه گفته بودند که بزرگداشتی نباشد به این دلیل که ایشان معتقدند تا زمانی که هنوز از بزرگان و پیشکسوتان و نسل قبل از ایشان تقدیر مناسبی نشده است،برای متولدین دهه چهل به این ور زود است مراسم نکوداشت گرفته شود.که این هم از ویژگی های خوب ایشان است که همیشه شان ومنزلت آنان را پاس نگه می دارند.  در این بیست و پنج سالی که افتخار دوستی با ایشان را دارم و مخصوصا در ده،دوازده سال اخیر به مناسبت کاری ارتباطمان خیلی بیشتر شده است،هرگز ندیده ام که آقای قزوه پشت سر بزرگان بی احترامی کرده باشند .قزوه پشت سر آدم ها همان چیزهایی را می گوید که جلو رویشان می گوید.یکی دیگر از ویژگی های ایشان این است که در حق کسانی هم که به ایشان جفا می کنند،هم نیکی می کند.

وی با اشاره به اینکه کلام قزوه بر دل ها می نشیند اظهار کرد:سراغ ندارم آقای قزوه برای شهرت،دست و پا زده باشد و حتی مثلا این طور که این روزها رایج شده،نقش اپوزیسیون بازی کند.با این همه بیشتر مردم و عموم علاقمندان ادبیات معاصر او را می شناسند وبه جایگاه ممتاز او اذعان دارند ولو با اعتقادات وآرمان های او مشکل داشته باشند. آقای قزوه نمونه خوبی از هنرمند انقلابی است.راجع به آن چه که مربوط به انقلاب است،مسامحه نمی کنند آن جا که لازم باشد،سخن می گویند اگر در مسیر انقلاب شاهد انحرافات وکژی باشند،فریاد می زنند.البته مرزها را نگه می دارند و سخن دشمن را از زبان اینان نمی شنویم.

مومنی شریف در پایان گفت:همه مردم ما با شجاعت و غیرت ورزی جناب آقای قزوه در روزهای سرنوشت ساز آشنا هستند.وجود آقای قزوه همیشه مایه وحدت و همدلی دوستان هنرمند و مخصوصا شاعران عزیز بوده است.برای ایشان عمر پربرکت و توام با عزت آرزو می کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>