سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۱:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب

بهزاد فراهانی: به برادران مدافع حرم افتخار می‌کنم

behzad-farahani

من به برادرانم و مدافعان حرم در نبرد کنونی جهان اسلام افتخار می کنم که در دفاع از میهن و ارزش هایشان جان خود را فدا کرده اند و این تنها کاری است که از من بر می آید.

به گزارش سوره سینما به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم، بهزاد فراهانی بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به ضرورت های برگزاری جشنواره فیلم مدافعان حرم گفت: در حال حاضر ما در یک جنگ میهنی هستیم که ظاهرا در درون کشورمان اتفاق نیفتاده است اما باطنا مربوط به داخل کشور نیز می شود. از مدت ها قبل کوشش جهان غرب این بوده و هست که به واسطه جنگ افروزی در سوریه، نظام خاورمیانه را به دست بگیرد و خوشبختانه به کمک روسیه و ایران نتوانست به اهداف خود برسد و در تحقق هدف خود شکست خورد.

وی افزود: این شکست به معنای پیروزی ما در داخل کشور نیز هست. در واقع نیروهایی در این نبرد پیروز شدند که معتقد به استقلال این کشور بودند و هستند.

این عضو هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر با ستایش جان فشانی ها و رشادت های مدافعان حرم بیان کرد: من شخصیت هایی را که در این جنگ میهنی و منطقه ای مردانه جانشان را جلوی گلوله ناجوانمردان به دست گرفتند ستایش می کنم و آن هایی را که در عراق و سوریه ادعای مسلمانی دارند اما ارباب هایشان در عربستان و سرورشان در آمریکا هستند را نکوهش. متاسفانه درک این که چرا امروزه جنگ در میان است برای عده ای روشن نیست. به روشنفکری که می گوید اگر غرب وارد کشورمان شود، خوب است، باید گفت که مگر این آقایان دموکرات در عراق و سوریه چه کرده اند که اکنون به حال ما سودی داشته باشد؟! من به برادرانم و مدافعان حرم در این نبرد افتخار می کنم که در دفاع از میهن و ارزش هایشان جان خود را فدا کرده اند و این تنها کاری است که از من بر می آید.

فراهانی در پاسخ به این که آیا برگزاری یک جشنواره هنری برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره جریان دفاع از حرم عملکرد نتیجه بخشی است یا نه، توضیح داد: به نظر می رسد تبلیغات و تهییج مردم درباره این جنگ در رسانه ملی و سینما لازم است. زیرا مردم ما نمی دانند چرا در یک جنگ هستیم و لازمه رسیدن به این چرایی تحلیل عمیقی است که به آن ها ارائه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من فقط می توانم همین را بگویم که اگر امروزه خیال مان راحت است که در تهران کتاب می خوانیم، فیلم می بینیم یا به تماشای تئاتر می نشینیم و به طور کلی امنیت داریم، این امنیت در گروی جان فشانی کسانی است که با بزرگواری در این نبرد شرکت کرده و از جان خود گذشته اند.

گفتنی است؛ نخستین دوره جشنواره فیلم مدافعان حرم به دبیری حمید یادروج در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>