سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ فروردین ۱۳۹۲ در ۹:۳۸ ق.ظ چاپ مطلب
رئالیسم برگ برنده «روز روشن» است/

سکوت: دوست ندارم سختی فیلمبرداری به چشم بیاید

mohamadreza-sokoot2

محمدرضا سکوت ابراز امیدواری کرد تصویربرداری مجدد مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۹۲ آغاز شود.

محمدرضا سکوت ابراز امیدواری کرد تصویربرداری مجدد مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» در سال ۹۲ آغاز شود.

سکوت درباره فعالیت‌های جدیدش به سوره سینما گفت: در حال حاضر در جزیره ابوموسی مشغول تصویربرداری فیلم سینمایی «آخرین نفر» هستم. این فیلم در ژانر کودک است و تجربه اول کارگردان مهرداد موفق است.تقریبا دو سوم تصویربرداری «آخرین نفر» باقی مانده است. وضعیت اشتغال در سینما چندان خوب نیست و آدم باید فکر کند تا یادش بیفتد چه فیلم‌هایی کار کرده است. دو فیلم سینمایی آماده اکران دارم. «چتر سبز» به کارگردانی ناصر رفایی که در نوبت اکران قرار دارد. فیلم سینمایی «روز روشن» هم از فیلم‌هایی بود که سال گذشته انجام دادم.

این فیلمبردار در پاسخ به اینکه تعلق خاطر خاصی به ژانر کودک دارد یا نه گفت: اینطور نیست که تعلق خاطر خاصی داشته باشم. ژانر فیلم چندان برایم مهم نیست مهم فیلمنامه و گروه است. امسال احتمالا ادامه فیلمبرداری «سرزمین کهن» را آغاز خواهیم کرد. این مجموعه تلویزیونی به دلیل اصلاحاتی که عنوان شد و نگارش فیلمنامه فاز سوم و همچنین مشکلات مالی تلویزیون، متوقف شد که امیدوارم امسال فیلمبرداری آن به پایان برسد.

وی درباره ویژگی فیلمبرداری «روز روش» گفت: این فیلم از جمله فیلم‌هایی است که خیلی دوستش دارم. فیلمبرداری سختی داشت. البته همه فیلم‌ها فیلمبرداری سختی دارند ولی سختی برخی از کارها دیده می‌شود و برخی از کارها نه. در این فیلم سعی همه گروه بر این بود که غلو و بزرگنمایی به چشم نیاید. ترجیح من این است که سختی کار به چشم نیاید. در واقع فیلمبرداری نباید به چشم بیاید. همیشه کلیت فیلم باید دیده شود.

این فیلمبردار گفت: در این فیلم سعی کردیم از دوربین‌های پرتابل استفاده کنیم. یکی از سخت‌ترین کارها فیلمبرداری در ماشین است. فیلمبرداری باید در کلیت فیلم تنیده شود و چیزی از ساختار آن بیرون نزند. یکی از دلایلی که این فیلم برای مخاطبان جذاب بود ویژگی‌های رئال فیلم بود که با کمک بازیگران و کیفیت فیلمبرداری شکل گرفت. این رئالیسم جاری در فیلم برگ برنده آن است. امیدوارم از این دست فیلم‌ها بیشتر ساخته شود. برای این فیلم در اکران عمومی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم تلاش تمام گروهی که برای این فیلم زحمت کشیدند دیده شود.

محمدرضا سکوت فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی «پاداش»، «استشهادی برای خدا»، «کافه ترانزیت»، «چند تار مو» و… را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>