سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۱ ق.ظ چاپ مطلب
خداحافظی قریب الوقوع یک فیلم/

فروش فیلم‌های نوروزی تکلیف اکران دوم بهار را روشن می‌کند

ekran-92

بررسی آمار فروش فیلم های اکران نوروز ۹۲ در هفته آینده تکلیف اکران دوم بهار امسال را مشخص می‌کند.

بررسی آمار فروش فیلم های اکران نوروز ۹۲ در هفته آینده تکلیف اکران دوم بهار امسال را مشخص می‌کند.

سوره سینما- شورای صنفی نمایش قرار است هفته آینده برای اکران دوم بهار ۹۲ تصمیم گیری کند. طبق قانون، اکران عمومی فیلم ها ۱۰ هفته طول می کشد اما اگر فروش فیلمی پایین باشد آن فیلم جای خود را به دیگر آثار منتظر در صف اکران می دهد. در میان اکران های نوروزی فیلم «قاعده تصادف» به کارگردانی بهنام بهزادی کمترین فروش را داشته و در خطر حذف از چرخه اکران است، اما به دلیل ارزش های معنوی و هنری دومین ساخته بهزادی احتمال دارد شورای صنفی نمایش یک هفته دیگر اکران فیلم را تمدید کند.

در میان آثار روی پرده «رسوایی» ساخته مسعود ده نمکی پرفروش ترین فیلم اکران نوروزی است و «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری دومین فیلم پرفروش تهران و شهرستان است. از میان آثاری که در انتظار اکران عمومی برای بهار ۹۲ هستند، «برف روی کاج‌ها» به کارگردانی پیمان معادی جدی ترین گزینه است که هنوز وضعیتی مبهم برای نمایش عمومی دارد، اما در صورت اکران احتمالا جایگزین «قاعده تصادف» خواهد شد. فیلم سینمایی «جابجا» به کارگردانی علی توکل نیا نیز یکی از گزینه‌هایی است که ممکن است بهار امسال رنگ پرده را ببیند.

با توجه به جدی تر شدن تبلیغات انتخاباتی در هفته های آینده و تمرکز جامعه بر موضوع انتخابات، به نظر می رسد بیشتر تهیه کنندگان و پخش کنندگان ترجیح می دهند فیلمشان پس از خردادماه روی پرده برود، فاصله زمانی تا برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری البته فرصتی مناسب برای بعضی فیلم‌ها است تا اکران عمومی شوند. هفته اول اردیبهشت ماه برای سینمای ایران روزهای مهمی است و فرجام تعدادی از آثار در این هفته مشخص خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>