سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱:۰۶ ب.ظ چاپ مطلب

خشایار الوند: «علی‌البدل» راحت‌تر از «سنگ پا» است

khashayar-alvand

خشایار الوند – نویسنده سریال ماه رمضان شبکه یک که امروز در شهر همدان کلید خورد – گفت: این مجموعه به کارگردانی سیروس مقدم به لحاظ متنی قصه‌های متمرکزی دارد و وقایع آن در روستا می‌گذرد‌.

به گزارش سوره سینما، این نویسنده که پیش از این مشغول نگارش سریال طنز «سنگ پا» به کارگردانی سیروس مقدم بود، توضیح داد: ما پیش از این، سریال «سنگ پا» را می‌نوشتیم که مدت کمی باقی مانده بود که وارد مرحله پیش تولید شود. ما برای این مجموعه به لحاظ متنی خیلی زحمت کشیدیم و این کار هم به لحاظ متن و هم به لحاظ پیش تولید کار سنگینی بود به دلیل اینکه قصه‌های مستقلی داشت و با توجه به زمان کمی که داشتیم قطعا به اجرا نمی‌رسیدیم و باید سر فرصت ساخته می‌شد و کاری نبود که با عجله ساخته شود به همین دلیل تصمیم بر ساخت «علی‌البدل» گرفته شد؛ البته این کار هم خیلی راحت نبود که به سرعت از نگارش یک سریال وارد نگارش سریال دیگر شویم و قطعا برایمان کمی سخت بود اما ما عادت کرده‌ایم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما به لحاظ زمانی خیلی روی قصه «سنگ پا» کار کردیم و متن آن چندین بار بازنویسی شد. به همین خاطر مجموعه «علی‌البدل» به لحاظ متنی کمی راحت‌تر از «سنگ پا» است؛ چرا که قصه‌هایش متمرکزتر است.

الوند در پایان اعلام کرد: تاکنون پنج قسمت از «علی‌البدل» نوشته شده است و شخصیت‌ها همین شخصیت‌هایی که اعلام شده‌اند هستند. نگارش این مجموعه با توجه به اینکه کار سنگینی است تا ماه مبارک رمضان ادامه دارد و همزمان با تصویربرداری با گروه همراه خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، «علی‌البدل» به کارگردانی سیروس مقدم و به تهیه‌کنندگی الهام غفوری تولید می‌شود. محسن تنابنده و خشایار الوند از گروه نویسندگان این مجموعه طنز هستند؛ آنچه در خلاصه داستان سریال جدید سیروس مقدم آمده به این شرح است: من علی البدل هستم، فرعی، رزرو و جانشین عضو اصلی؛ حرف نزنم میگن مگه لالی، حرف بزنم میگن حق رأی نداری. خلاصه هم هستم هم نیستم.

منبع: ایسنا


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>