سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۰:۵۱ ق.ظ چاپ مطلب
کارل فشنر فیلمساز آلمانی:

جشنواره فیلم سبز مردم را نسبت به محیط زیست آگاه می‌کند

kark-feshner

کارگردان فیلم «انرژی تغییر» گفت: جشنواره هایی مانند فیلم سبز محلی برای تبادل ایده و اطلاعات است و قطعا می تواند مردم را تشویق به حفاظت از محیط زیست کند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز، کارل فشنر درباره حضورش در این جشنواره اظهار کرد: جشنواره فیلم سبز ایران نخستین جشنواره بین المللی است که در آن حضور دارم و به همین دلیل این جشنواره برای من مهم است و مشاهده تغییر و تحولات در حوزه محیط زیست ایران، این جشنواره را برای من ارزشمند تر کرده است.

وی درباره اهمیت محیط زیست در زندگی شخصی اش، گفت: سال هاست به محیط زیست اهمیت می دهم و برای محافظت از آن فعالیت های هنری انجام می دهم. به عنوان یک شهروند در یک خانه سبز زندگی می کنم که همه چیز در آن با انرژی باد تامین می شود و حتی خودرویی که سوار می شوم هم الکتریکی است و دود زا نیست.

این فیلمساز آلمانی با اشاره به اینکه حدود سی درصد از مردم آلمان از همین اتومیبل ها استفاده می کنند، ادامه داد: در حال حاضر دولت آلمان سرمایه گذاری زیادی روی این بخش انجام داده که همه مردم از اتومبیل های برقی استفاده کنند.

کارگردان فیلم «انرژی تغییر» با اشاره به فعالیت های صلح طلبانه اش در سال های گذشته، افزود: حدود سی، چهل سال برای جلوگیری از وقوع جنگ کار کرده ام و فیلم ساخته ام تا دیگر شاهد جنگ نباشیم. اکنون هم سعی و تلاش من بر این است که زباله های اتمی از آلمان خارج شود.

فشنر درباره تاثیر جشنواره فیلم سبز بر روی مردم ایران، گفت: جشنواره فیلم سبز روی مردم اثر می گذارد و اگر تاثیر نداشت من برای آن فیلم نمی ساختم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>