سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۹:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب

آیا ایوبی به دیدن «فروشنده» رفته است؟

ayoubi

رئیس سازمان سینمایی بامداد روز سه شنبه (۲۸ اردیبهشت ماه) تهران را ترک کرد.

به گزارش سوره سینما، تنها رویداد مهم جهانی که این روزها شاهد برگزاری آن هستیم و ایران دو نماینده در آن دارد شصت و نهمین جشنواره کن است . براساس پیگیری های خبرنگار سینمایی فارس حجت الله ایوبی بامداد روز سه شنبه تهران را ترک کرده است . دفتر رئیس سازمان سینمایی حضور او در خارج از کشور را نه تایید و نه تکذیب کرد و گفت برنامه های ایشان از روز شنبه تنظیم خواهد شد. فیلمسازانی هم که مستقیما با ایوبی تماس دارند از ایشان شنیده اند که در خارج از ایران به سر می برد حال باید دید ایوبی به دیدن فیلمی که این روزها مورد توجه رسانه ها است و به گفته سازنده اثر (اصغر فرهادی) محصول مشترک ایران و فرانسه است به کن رفته است و یا در کشوری دیگر برای دیدارهایی از جنس تبادل نظر درباره مدرسه ملی سینما رفته و در روزهای آخر خود را به جشنواره کن می رساند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی علیرضا تابش سفر به فرانسه و حضور در  ساحل کن را از دو روز قبل آغاز کرده است و احتمالا تا پایان برگزاری جشنواره در فرانسه خواهد ماند تا رقابت فیلم فرهادی با فیلم های دیگر همچنین بازیگران فرهادی با دیگر بازیگران از کشورهای مختلف شاهد باشد.  حال باید دید مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری دکتر ابطحی نیز به جمع مدیران حاضر در کن اضافه خواهد شد یا خیر. با توجه به فعالیت های زیربنایی این موسسه برای بخش بین الملل احتمال زیادی دارد تا این مدیر نیز در بازار کن حاضر شود گرچه مدیر بخش بین الملل این موسسه در گفت و گو با یکی از رسانه ها اعلام کرده بود قرار نیست به کن لشکرکشی کنیم . حال باید دید لشکرکشی از نظرگاه ایشان به حضور چند مدیر دولتی در جشنواره کن تعبیر می شود؟!

رضا میرکریمی به عنوان مدیرعامل خانه سینما و دبیر جشنواره جهانی فجر نیز در جشنواره کن حاضر است. همچنین کمال تبریزی به جمع هنرمندان حاضر در جشنواره کن پیوسته است. احتمالاً علی سرتیپی نیز به جمع غرفه داران خود که در کن حاضر هستند می پیوندد. بازیگران فیلم فرهادی از جمله شهاب حسینی هم برای حضور در کنار اصغر فرهادی و فرش قرمز این جشنواره حاضر خواهد شد.

بنابراین گزارش، فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی تنها فیلمی از سینمای ایران است که توسط  دو شرکت سرمایه گذاری خارجی فرانسوی حمایت شده است. این فیلم همانگونه که روی پوستر آن به فرانسه معرفی شده است داستان یک جدایی است و هیچ پروانه نمایشی برای این فیلم در وزارت ارشاد صادر نشده است. این فیلم توسط شرکت ممنتو توزیع جهانی خواهد شد.

منبع: فارس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>