سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۰:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب

«فیلشاه» برای فجر آماده می‌شود

fil-shah

به گفته کارگردان «فیلشاه»، یک نسخه از این انیمیشن در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده می شود.

به گزارش سوره سینما، هادی محمدیان کارگردان انیمیشن درباره جدیدترین پروژه خود که به تازگی پروانه ساخت آن صادر شده است، گفت: پروژه «فیلشاه» به تهیه کنندگی حامد جعفری و با همراهی تیم «هنرپویا» ساخته می شود و فیلمنامه این پروژه به صورت مشترک توسط من و محمدباقر مفیدی کیا نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستند تا با توجه به تجربه ای که از «شاهزاده روم» به دست آمده «فیلشاه» را پیش ببرند، توضیح داد: سعی شده است فیلمنامه این انیمیشن نسبت به «شاهزاده روم» پخته تر و بهتر باشد و در کنار آن از حضور اساتید و مشاوران بسیاری استفاده کردیم تا فیلمنامه منسجم تری داشته باشیم.

این کارگردان انیمیشن تاکید کرد: «فیلشاه» داستان یک بچه فیل در آفریقا است که از زمان تولدش و با توجه به اینکه پدرش رییس گله است، همه انتظار دارند که او نیز روزی مانند پدرش رییس گله شود، اما این فیل کوچولو بسیار بی دست و پا است و به همین دلیل اتفاقات طنزی برای او رخ می دهد.

وی ادامه داد: «شاهزاده روم» نه تنها در پروسه ساخت برای ما تجربه خوبی به همراه داشت، بلکه در بخش صداگذاری نیز تجربه های قابل توجهی را در اختیار ما گذاشت. همچنین معتقدم که با توجه به فعالیت درخشان دوبلورهای ایرانی و پختگی صدای آن ها در شخصیت پردازی، باید در همان فضا کار کنیم چراکه هنرمندان دوبلور در زمینه شخصیت پردازی ها در انیمیشن، کمک بیشتری به ما می کنند. شخصیت پردازی کردن در انیمیشن وابستگی زیادی به صدا دارد و ما باید از صداهای جان دار برای این کار استفاده کنیم.

محمدیان گفت: در دوران ساخت «شاهزاده روم» هیچ چیز اتفاقی رخ نداد. ما از سال ۸۵ برنامه ریزی برای ساخت انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» را انجام داده و حتی در آن زمان برای بعد از ساخت این انیمیشن نیز برنامه ریزی کرده بودیم.

وی تاکید کرد: دوستان ما در «هنرپویا» برای تولید ۶ انیمیشن برنامه ریزی کرده اند که براساس اولویت بندی های مورد نظر این پروژه ها کلید می خورد. اینکه «فیلشاه» چه ارتباطی از نظر مضمون با «شاهزاده روم» دارد و یا اینکه فیلم بعدی با این آثار چه ارتباطی خواهد داشت در زمان اکران مشخص می شود.

کارگردان انیمیشن «شاهزاده روم» تاکید کرد: البته سعی می کنیم فضای کارهایی که در حوزه انمیشن انجام می دهیم، نزدیک به هم باشد که البته منظور من در این بخش مذهبی بودن و یا کلاسیک بودن پروژه ها نیست، بلکه این آثار وجوه مشترکی دارند که در زمان اکران مشخص می شود.

وی ادامه داد: اتفاقی که در فیلمنامه «فیلشاه» رخ داده این است که در این طرح به بحث کودک و نوجوان توجه بیشتری شده است، همچنین مساله طنز، موسیقی و ترانه در این انیمیشن نسبت به «شاهزاده روم» پررنگ‌تر است.

محمدیان در پایان گفت: تمام تلاش ما این است که یک نسخه از این انیمیشن در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شود.

منبع: مهر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>