سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲:۱۸ ب.ظ چاپ مطلب

«فیلشاه» موفقیت «شاهزاده روم» را تکرار می‌کند؟

fil-shah

حامد جعفری اظهار امیدواری کرد: پروژه سینمایی «فیلشاه» بتواند موفقیت‌های بیشتری نسبت به «شاهزاده روم» کسب کند.

به گزارش سوره سینما، رئیس هیات مدیره گروه «هنرپویا»، درباره انیمیشن سینمایی جدید این مجموعه گفت: در پروژه انیمیشن «فیلشاه» همچون «شاهزاده روم» سعی داریم تا علاوه بر تجربه مجدد یک فرآیند تولید بهینه در ساخت انیمیشن، بتوانیم پاسخگوی اعتمادی باشیم که خانواده‌های ایرانی در زمان عرضه «شاهزاده روم» در سینماها داشتند.

وی افزود: این گروه با تکیه بر تیم تولید حرفه‌ای خود توانست انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» را در طول ۱۵ ماه و با بودجه ۲ میلیارد تومان تولید کند که این یک رکورد جدید برای این گروه در بین همه کمپانی‌های داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره گروه هنرپویا در ادامه با تاکید بر استقبال خوب خانواده‌ها از «شاهزاده ‌روم» گفت: طبق گزارش نهایی شرکت پخش، «شاهزاده روم» تنها در گیشه سینما توانست به فروش ۵ میلیارد تومانی دست یابد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: تامین بودجه این فیلم در بخش خصوصی کار سختی برای ما در هیئت‌مدیره گروه هنرپویا بود ولی خوشبختانه امروز با افتخار می‌توانیم بگوئیم که «شاهزاده روم» با فروش در سینماها، نسخه شبکه خانگی و … توانست علاوه بر پوشش هزینه‌های خود، سوددهی مالی هم برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگانش داشته باشد. امیدواریم این دستاورد زمینه‌ی ورود سرمایه‌گذاران مختلف به این حوزه را فراهم کند.

جعفری در ادامه گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم پروژه سینمایی «فیلشاه» بتواند موفقیت‌های بیشتری نسبت به «شاهزاده روم» کسب کند و نقطه عطف دیگری در روند انیمیشن سازی سینمای ایران باشد.

وی در مورد تیم تولید «فیلشاه» افزود: تولید انیمیشن در همه جای دنیا بر خلاف فیلمهای رئال کاملا متکی به کار جمعی است. همواره یک فیلم انیمیشن که مورد استقبال قرار می‌گیرد، محصول تیمی از متخصصان توانمند است که توانسته‌اند در کنار هم و در یک کارگروهی هماهنگ، محصول خود را تولید و عرضه نمایند. اگر دقت کنید در دنیای انیمیشن همواره کمپانی‌ها شناخته شده تر هستند، از همین رو گروه هنرپویا سعی دارد تا بتواند همواره تیم هنرمند، حرفه‌ای، منسجم و هماهنگ خود را برای تولیدات آینده حفظ کند و اگرتغییری در میان هنرمندان حاضر در مجموعه رخ می‌دهد، فقط به جهت افزایش کارآمدی، بهبود کیفیت یا انسجام بیشتر برای کارگروهی است.

تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» در ادامه تاکید کرد: براساس سیاست‌های گروه هنرپویا، مخاطبان اصلی «فیلشاه» مانند «شاهزاده روم» کودکان و نوجوانان هستند. در نگارش فیلمنامه «فیلشاه» تلاش شده است تا داستانی جذاب برای گروه کودک و نوجوان به تصویر کشیده شود. کار نگارش فیلمنامه این انیمیشن در شورای فیلمنامه این گروه و به نویسندگی مشترک هادی محمدیان، محمد باقر مفیدی کیا و علی محمد رمضانپور انجام شده است.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: ما در تلاشیم تا این انیمیشن را برای سی و پنجمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر برسانیم و در این صورت اکران عمومی آن در سال ۹۶ خواهد بود. «فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید» شعار اصلی گروه هنرپویا است و تلاش گروه هنرپویا آن است که خانواده ها بتوانند انیمیشن‌هایی جذاب با محتوایی سالم را در کنار فرزندانشان تجربه کنند.

در توضیح اولیه‌ای که راجع به داستان «فیلشاه» توسط روابط عمومی این فیلم منتشر شده، آمده است: «در جنگلی در آفریقا رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود … .»

منبع: ایسنا


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>