سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ خرداد ۱۳۹۵ در ۳:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب
غلامرضا فرجی:

وجود مافیا در دفاتر پخش و شورای صنفی به هیچ عنوان صحت ندارد

faraji

وجود مافیا به هیچ عنوان صحت ندارد و همه چیز به ظرفیت‌ها و پتانسیل فیلم‌های سینمایی باز می‌گردد که تهیه‌کنندگان و کارگردانان محترم مبادرت به ساخت آنها کرده‌اند.

به گزارش سوره سینما غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت و گویی گفت: متأسفانه مدت زیادی است که برخی افراد با اصرار می‌خواهند این نکته را در جامعه سینمایی کشور القا کنند که در دفاتر پخش و شورای صنفی نمایش و انجمن سینماداران باندهای مافیایی وجود دارد که این باندها یا از فیلمی حمایت کرده و یا قصد دارند آن را زمین بزنند در صورتی که چنین مطلبی به هیچ عنوان صحت ندارد و همه چیز به ظرفیت‌ها و پتانسیل فیلم‌های سینمایی باز می‌گردد که تهیه‌کنندگان و کارگردانان محترم مبادرت به ساخت آنها کرده‌اند.

بدیهی است که سینماداران به دنبال فیلم‌هایی هستند که بتواند مخاطبان زیادی را به سالن‌های سینما کشانده و باعث رونق این سالن‌ها شود؛ سینماداران نیاز به فیلم‌های پرفروش دارند و اینکه برخی از تهیه‌کنندگان اصرار دارند فیلم‌های بی‌مخاطب‌شان مدت‌ها روی پرده سینماها بماند امری به شدت غلط است و البته نکته مهم و ضروری این است که براساس آیین‌نامه‌ها و قوانین شورای صنفی نمایش نمی‌تواند هیچ‌گونه دخالتی در این امور داشته باشد.

ما امیدوار هستیم که وضعیت بسیار خوبی که مدتی است در سینمای کشور به وجود آمده همچنان ادامه داشته باشد وما بتوانیم همچنان شاهد حضور خیل انبوهی از مخاطبان باشیم.

شورای صنفی نمایش در واقع تنها برای این امر وجود دارد که تمامی فیلم‌هایی که دارای پروانه نمایش از سازمان سینمایی هستند بتوانند با تهیه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان آثار سینمایی عقد قرارداد کرده و فیلم‌های آنها را به اکران برسانند اما اینکه آیا این فیلم‌ها می‌توانند با استقبال سینماداران و مردم مواجه شوند و کف فروش خود را پر کنند و یا اینکه نمی‌توانند به این مهم دست یابند امری است که عملا و منطقا از عهده شورای صنفی نمایش خارج است.

قطعا این مساله که آقای محمد قاصد اشرفی به عنوان رییس انجمن سینماداران کشور مطرح کرده‌اند درست است و شورای صنفی نمایش تنها ناظر بر ثبت قراردادها و وضعیت اکران است و در هیچ امر دیگری دخالت مستقیم و یا غیرمستقیم ندارد و من امیدوارم که دست‌اندرکاران و اهالی سینمای کشور به جای شایعه‌پراکنی در مورد دخالت شواری صنفی نمایش در اکران فیلم‌های سینمایی به فکر این باشند تا آثاری مخاطب‌پسند را تولید کنند تا همه مردم همان‌گونه که طی ماه‌های اخیر از فیلم‌های سینمایی استقبال کرده‌اند همچنان از فیلم‌های آنها نیز حمایت کنند و تحت هر شرایطی در سالن‌های سینما حضور پیدا کنند.

سازندگان آثار سینمایی در کشور باید بدانند که سینما محلی برای زد و بندهای باندی و جناحی نیست و شورای صنفی نمایش هم از این قاعده مستثنی نبوده و به عنوان برنامه‌ریز قراردادها را مورد بررسی قرار می‌دهد و در نهایت قراردادها را با توجه به آیین‌نامه ثبت می‌کند.

ما در حال حاضر در پی آن هستیم تا بتوانیم اکران خوبی را در ایام ماه مبارک رمضان پشت سر بگذاریم و بتوانیم شرایطی را با همکاری نیروی انتظامی، انجمن سینماداران، دفاتر پخش و… به وجود بیاوریم که مخاطبان به راحتی در ایام این ماه پر خیر و برکت بتوانند در سالن‌های سینما و در طرح ویژه اذان تا اذان حضور داشته باشند.

منبع: صبا


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>