سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۱:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب
با حمایت هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون ؛

پویش رسانه‌ای «بدسرپرست تنهاتر است» آغاز به کار کرد

badsarparast

جمعی از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون به پویش رسانه ای حمایت از کودکان بدسرپرست پیوستند.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه ای پویش «بد سرپرست تنهاتر است»، جمعی از هنرمندان و چهره های ورزشی کشورمان به پویش رسانه ای حمایت از کودکان بدسرپرست به نام «بدسرپرست تنهاتر است» پیوستند. فاطمه معتمد آریا، کیانوش عیاری، رویا تیموریان، مسعود رایگان، آزیتا حاجیان، حسین یاری، حبیب رضایی و … از جمله هنرمندانی هستند که حمایت خود را از کودکان بدسرپرست اعلام کرده اند.

در این حرکت خودجوش که به همت هفته نامه تهران شهر طراحی و اجرا می شود، همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع) به عنوان بزرگ حامی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در طول تاریخ، نامه ای به مسئولان قوای سه گانه، نهادها و سازمان های مسئول و زیربط برای حمایت از کودکان بدسرپرست از سوی چهره ها و شخصیت های فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی منتشر خواهد شد.

گفتنی است در قانون مربوط به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست (مصوبه ۱۰/۰۷/۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی) قانون‌گذار، برای اولین بار به سرپرستی سپردن کودکان بدسرپرست را که دارای والدین فاقد صلاحیت هستند، تجویز نموده است. همچنین در آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان، ۱۱ ارگان موظف به پیگیری حقوق کودکان شده‌اند. اما به دلیل عدم نظارت مستمر و اصولی بسیاری از فرزندان توسط خانواده های گرفتار با مشکلات فقر، بی‌سوادی و انواع آسیب‌های اجتماعی مورد آزار و استثمار قرار می‌گیرند و فعالان اجتماعی یا هرگز از چنین مواردی مطلع نمی شوند یا با سخت گیری در احراز عدم صلاحیت والدین و سپردن این قبیل کودکان به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی روبرو هستند.

علاقه­ مندان برای حمایت از کودکان بدسرپرست می­ توانند برای حمایت از کودکان بی­ پناه و پی­گیری اخبار مربوط به این پویش، به کانال تلگرامی @badsarparast بپیوندند. همچنین اسامی سایر هنرمندان و چهره های حامی طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>