سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ خرداد ۱۳۹۵ در ۲:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب

«پری دریایی کوچولو» زنده می شود!

The Little Mermaid

کمپانی والت دیزنی اعلام کرد در تدارک تولید نسخه زنده ای از انیمیشن موفق دهه نود میلادی خود «پری دریایی کوچولو» است. این فیلم نگاهی تازه به داستان کلاسیک پری دریایی می اندازد.

به گزارش سوره سینما، تولید نسخه زنده «پری دریایی کوچولو» به دنبال موفقیت کلان مالی و انتقادی فیلم های زنده «کتاب جنگل»، «سیندرلا» و «مالیفیشنت» صورت می گیرد.

این فیلم ها نسخه های زنده و بسیار پرفروش سه تا از انیمیشن های کلاسیک کمانی والت دیزنی هستند، که با استقبال بالای منتقدان و تماشاگران سینما روبرو شدند.

تولید نسخه زنده سینمایی «پری دریایی کوچولو» پس از آن به صورت جدی در دستور کار مدیران والت دیزنی قرار گرفت که طرح تازه ای را در باره داستان و حال و هوای آن شنیدند.

شنیده می شود در داخل این کمپانی قدیمی، هم اکنون بحث های جدی درباره چگونگی به تصویر کشیده شدن جدید داستان این انیمیشن کلاسیک جریان دارد.

جو روث یکی از فعالان کهنه کار کمپانی والت دیزنی، مبتکر اصلی طرح تولید نسخه زنده «پری دریایی کوچولو» است. او در کار تولید «مالیفیشنت» هم نقش مهمی داشت.

به نوشته هالیوود ریپورتر، قرار است ربکا توماس وظیفه کارگردانی نسخه زنده «پری دریایی کوچولو» را به عهده بگیرد. فیلم نامه فیلم را ریچارد کورتیس می نویسد.

نسخه کارتونی این اکشن فانتزی و خانوادگی در سال ۱۹۸۹ و با هزینه ای ۴۰ میلیون دلاری ساخته شد. این فیلم اولین انیمیشن تاریخ سینما بود که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در جدول گیشه نمایش سینماها فروش کرد و لقب یک بلاک باستر را گرفت.

تیم دو نفره ران کلمان و جان موسکر کارگردانان این انیمیشن بودند. فیلمنامه فیلم براساس داستان کلاسیک و معروف هانس کریستین آندرسن نوشته شد.

این داستان در باره یک پری دریایی کوچولو بود که دوست دارد تبدیل به یک آدم شود. او در دام جادوگر پیر دریا می افتد که به او وعده می دهد کمک کند تا به آرزویش برسد.

منبع: جام جم آنلاین


2 thoughts on “«پری دریایی کوچولو» زنده می شود!”

  1. اتللل می‌گه:

    دوس دارم بدونم بازیگراش کیا میتونند باشند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>