سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ خرداد ۱۳۹۵ در ۴:۰۶ ب.ظ چاپ مطلب

کارگردان شهرزاد «کنتس سلما» را جلوی دوربین می‌برد

hassan-fathi

فیلم سینمایی «کنتس سلما» جدیدترین اثر حسن فتحی در مقام کارگردان به تهیه‌کنندگی علی‌معلم و سیدمحمدامامی است.

به گزارش سوره سینما، علی معلم تهیه کننده فیلم سینمایی «کنتس سلما» گفت: هم اینک در حال آماده سازی مقدمات تهیه و تولید «کنتس سلما» برگرفته از رمان خانم فریده گلبو به همین نام هستیم. خانم گلبو یکی از رمان نویسانی است که آثارش مورد توجه کارگردانان قرار می گیرد و از این رمان هم که داستان بسیار پرفراز و نشیبی دارد آقای فتحی اقتباس خواهد کرد و به زودی مقدمات تولید آن فراهم خواهد شد.

وی درباره اقتباس از این اثر و تبدیل آن به فیلمنامه سینمایی گفت: برخلاف این که بسیاری معتقدند اقتباس ادبی کار بسیار ساده ای است به عقیده من کار بسیار پیچیده و سختی است دوستان زیادی از چهار سال گذشته روی فیلمنامه این اثر کار کردند که به دلیل پرتعداد بودن عزیزان از آن ها نام نمی برم اما در نهایت خانم مینو فرشچی و آقای فتحی هر یک جداگانه فیلمنامه ای براساس کتاب آماده کردند که آقای فتحی هم اینک امتزاج این دو نگاه و رسیدن به یک نسخه نهایی را عهده دار هستند که بتوانیم برای تولید آماده کنیم

وی درباره داستان فیلم توضیح داد: فیلم داستان دختری ۱۷ ساله است که در مسیر زندگی با فراز و نشیب های زیادی مواجه است تا به سن میانسالی می رسد.

تهیه کننده فیلم «ازدواج به سبک ایرانی» گفت: به دلیل تعدد شخصیت های فیلم قصد داریم دو یا سه چهره جدید معرفی کنیم و احتمالا برای کاراکتر «سلما» از چهره جدید در رنج سنی ۱۷ یا ۱۸ سال استفاده خواهیم کرد.

وی درباره آماده سازی فیلمنامه و مراحل تولید فیلم گفت: قصد ما این است که امسال فیلم آماده نمایش شود اما اینکه در جشنواره حضور یابد یا خیر بستگی به شرایط تولید و زمان آماده سازی فیلم خواهد داشت چون ما فیلم را برای جشنواره نمی سازیم.

بنابراین گزارش، علی معلم و سید محمد امامی تهیه این پروژه را برعهده دارند، معلم پیش از این تجربه همکاری با حسن فتحی را داشته و فیلم «ازدواج به سبک ایرانی»  ناشی از همکاری این دو هنرمند سینمای ایران بوده است . سید محمد امامی نیز از تهیه کنندگان سریال «شهرزاد» است که در این پروژه نیز حضور خواهد داشت.

فیلم های سینمایی « نیمه پنهان» تهمینه میلادی و فیلم «شیرین» عباس کیا رستمی به تربیت اولی از داستان های  «عشق» و «خسرو و شیرین» فریده گلبو اقتباس شده است.

منبع: فارس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>