سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ خرداد ۱۳۹۵ در ۳:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب
حمید بهمنی:

اندیشه‌های امام (ره) در حوزه مقاومت به یک جریان کاربردی برای همه تبدیل شده است

hamid-bahmani

حمید بهمنی، فیلمساز کشورمان معتقد است تفکرات و اندیشه‌های امام راحل (ره) برای همه نسل‌ها به یک جریان کاربردی مبدل شده است.

به گزارش سوره سینما ، حمید بهمنی کارگردان فیلم «گلوگاه شیطان» در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در گفتگو با روابط عمومی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، توجه و تعمق بیشتر به فرمایشات آن حضرت در ارتباط  با مفهوم مقاومت را ضروری دانست و عنوان کرد: امام راحل از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی همواره بر روی مفهوم مقاومت تاکید ویژه‌ای داشتند و فراگیر شدن فرهنگ مقاومت در بین مردم را یکی از عوامل موفقیت در پیروزی انقلاب اسلامی می‌دانستند.

وی افزود: در واقع حضرت امام (ره) یکی از مهم‌ترین ارکان برپایی انقلاب اسلامی را ترویج فرهنگ مقاومت می‌دانستند و نه تنها در مباحث تئوری و نظری بر آن تاکید داشتند بلکه در عمل هم در تمامی مقاطع انقلاب به کار می‌بردند؛  مقاومت در برابر استکبار جهانی در طول سال‌های دفاع مقدس، مقاومت در جریان تحریم‌های بین‌المللی، مقاومت در برابر تهدیدها و رفتارهای رژیم طاغوت و سایر اقدامات از این دست از جمله مصادیق روشن استقامت در روحیه والای ایشان است.

بهمنی با کاربردی دانستن مفهوم مقاومت در زمان امروز در عرصه‌های بین‌الملل خاطر نشان کرد: اندیشه‌ها و دیدگاه‌های رهبر فقید انقلاب، به نحوی نافذ و موثر در دوره پس از انقلاب در میان مردم کشورهای اسلامی و مستضعف جهان نمود پیدا کرده است و همچنان به عنوان یک مانیفست مستحکم و چارچوب بنیادین، در هر مقطعی از تاریخ قابل اجراست.

مدیرعامل سابق موسسه شهید آوینی ادامه داد: در واقع تفکر انقلابی و مقاومتی امام، به عنوان یک حرکت جریان‌ساز به اعتلای این مفهوم کمک کرده و آن را به یک جریان کاربردی در همه عرصه ها بدل کرده است.

بهمنی تصریح کرد: در واقع امام راحل (ره) با نایل آمدن به درک درستی از مفهوم مقاومت توانستند مردم را با مولفه‌های اساسی مانند آزادی‌خواهی در مقابل جور و ستم، آشنا کرده و مقاومت را به صورت یک فرهنگ و یک اصل بنیادی در جامعه پایه‌گذاری کنند.

کارگردان فیلم سینمایی”گامهای شیدایی” با انتقاد از محتوای برخی آثار سینمایی و رویدادهای مرتبط با سینما در داخل کشور اظهار داشت: متاسفانه هنرمندان و به ویژه سینماگران با وجود اشارات صریح امام(ره) در باب اهمیت مقوله مقاومت و تاثیر آن بر جوامع بین‌الملل؛ تا به امروز نتواسته‌اند به درستی در این زمینه حق مطلب را ادا کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در مقایسه با تلاش‌هایی که غرب در زمینه تبیین هدف‌های سلطه جویانه خود در زمینه هنر به ویژه سینما انجام داده است، جامعه اسلامی، همچنان عکس‌العمل مناسبی در حوزه تولیدات فرهنگی خود ارائه نکرده است.

بهمنی در انتها توجه به فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی (ره) و همچنین بیانات مقام معظم رهبری را راهگشا و خط‌مشی والا و کارآمدی برای فیلم‌سازان انقلابی و دغدغه‌مند با موضوع مقاومت دانست و گفت: جشنواره فیلم مقاومت فرصتی است که دوباره این مفهوم و کاربرد آن در حوزه هنر هفتم مورد بازنگری جدی قرار گرفته و موانع و محدودیت‌های آن در بخش‌های دولتی و خصوصی بررسی و برطرف شود.

شایان ذکر است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در کشور برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>