سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب
سینماگران و انتخابات/

شرف‌الدین: فیلم تبلیغاتی ساختن در راستای خلق حماسه سیاسی باشد

sharafodin

یک تهیه‌کننده ورود هنرمندان به صحنه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را تکلیف و حرکتی انقلابی توصیف کرد.

یک تهیه‌کننده ورود هنرمندان به صحنه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را تکلیف و حرکتی انقلابی توصیف کرد.

محمدرضا شرف‌الدین تهیه‌کننده سینما درباره ورود هنرمندان سینما به عرصه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به سوره سینما گفت: ورود هنرمندان سینما به عرصه تبلیغات ریاست جمهوری بسیار میمون و مبارک است. این اتفاق نشان می‌دهد که هم سینمای ما سینمایی مردمی است و هم نامزدهای انتخاباتی به وجه تأثیرگذاری سینما واقف‌اند. اگر واقف نبودند به دنبال جذب هنرمندان برای تبلیغات خودشان نبودند.

تهیه‌کننده «دلتنگی‌های عاشقانه» گفت: سینما به عنوان یک پایگاه مردمی از صحنه انتخابات حمایت می‌کند. در برخی کشورها می‌بینیم که چهره‌های مشهور تبلیغات خودشان هزینه می‌کنند و به نامزدهای تبلیغاتی پیشنهاد می‌دهند که وظیفه تبلیغات را به عهده بگیرند از این طریق نام خود را کنار نام آن نامزد تبلیغاتی قرار می‌دهند و توانمندی‌های خود را هم معرفی می‌کنند.

وی افزود: در ایران هم یکی از راه‌های تأثیرگذار تبلیغاتی، همراه شدن هنرمندان با نامزدهاست. از این طریق جایگاه سینما دوباره بازتعریف می‌شود و اهمیت متقابل سینما و مردم نمایانگر می‌شود. اما چیزی که از همه مسائل مهمتر است نفس انتخابات است نه داغ کردن تنور تبلیغات.

شرف‌الدین ادامه داد: صرف نظر اینکه چه کسی پیروز انتخابات می‌شود باید به اهمیت صحنه انتخابات توجه کنیم و تمرکز خود را در این راه به کار بگیریم. به این نکته توجه کنیم که فعالیت‌هایمان در راستای وحدت باشد. بتوانیم با فعالیت درست تبلیغاتی و ساختن فیلم‌های منصفانه به تهییج مردم برای شرکت در انتخابات بپردازیم.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: همه فعالیت‌هایمان باید در راستای تحقق حماسه سیاسی که همان توصیه مقام معظم رهبری است باشد. چنین نباشد که فیلمسازان ما به خاطر بهره‌مندی از مزایا و مواهب دست به فعالیت تبلیغاتی بزنند. چنین نباشد که کارگردانان برای برخورداری از رانت فیلم تبلیغاتی بسازند و یا خدای نکرده کسی که پیروز انتخابات می‌شود برای هنرمندانی که به نامزدهای دیگری توجه داشته‌اند مشکل ایجاد کند یا بخواهد مسیر کاری را برای آنها سخت کند.

وی افزود: همه اعمال ما باید با مناعت طبع، بدون توقع و صادقانه صورت بگیرد. فیلمسازان مراقب باشند از جاده صداقت خارج نشوند. تبلیغات کاذب طراحی نکنند. فیلم‌ها در راستای بد نشان دادن دیگر نامزدهای انتخاباتی نباشد. ساخت این فیلم‌ها باید با نیت برانگیختن مردم برای خلق حماسه سیاسی صورت بگیرد.

شرف‌الدین گفت: در گذشته شاهد بودیم که برخی از فیلم‌های تبلیغاتی روند درستی نداشتند و به دور از صداقت و اخلاق بودند. ما در انتخابات ۸۸ شاهد رفتارهای ناصحیح زیادی بودیم که مردم و تاریخ این رفتارها را فراموش نمی‌کنند. مردم ما امروز با بصیرتی که در ۴ سال گذشته به دست آورده‌اند هوشیارترند و قطعا رفتارهای ناصحیح و غیرانقلابی را به پای شایستگی نداشتن آن نامزد می‌گذارند.

این سینماگر گفت: امروز مردم با میزان وفاداری افراد به اصول انقلابی پای صندوق می‌روند. قطعا توجه به چنین نکاتی برای عزیزانی که می‌خواهند فیلم تبلیغاتی بسازند ضروری است. در واقع فیلمسازان و نامزدهای انتخاباتی باید در جایگاه پرچمدار انقلاب به وظایفشان عمل کنند. همه سعی کنیم که در محیطی آرام با حفظ اصول انقلابی حماسه خلق کنیم. بسیاری از مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد و متأسفانه بعضا از طریق رفتارهای غلط در داخل کشور به وجود آمده‌اند با این حماسه سیاسی از بین خواهد رفت.

شرف‌الدین با اشاره به اینکه هنرمندان با نگاه انجام تکلیف دست به تبلیغات انتخاباتی بزنند افزود: فیلمسازان و سینماگران بدانند که همیشه در کنار افراد خیرخواه افراد شرور و بدخواه و نفوذی هم وجود دارد. این مسئله از اول خلقت وجود داشته است. لذا فیلمسازان از برخی رفتارها ناامید نشوند و به تبلیغات به شکل یک وظیفه نگاه کنند.

وی گفت: شاید بعد از انتخابات یا در حین انتخابات اتفاقاتی بیفتد که هنرمندان را از این حضور تبلیغاتی دلسرد کند اما اگر این دوستان بدانند که نومیدی و یأس از القائات شیطان است در هیچ شرایطی ناامید نخواهند شد و به وظیفه و تکلیف خود با انرژی بیشتری عمل می‌کنند. اتفاقا وجود برخی رفتارهای شر، انسان را در راه انجام وظیفه حریص‌تر می‌کند. همچنانکه امام حسین (ع) هر چه به ظهر عاشورا نزدیک می‌شدند چهره‌شان برافروخته‌تر و با نشاط‌تر می‌شد در حالی که به ظاهر به شکست ظاهری لحظه به لحظه نزدیک‌تر می‌شدند.

این تهیه‌کننده گفت: سختی‌ها باعث ورزیده شدن بنیه اجتماعی و انقلابی هنرمندان می‌شود. بنابراین ورود هنرمندان به عرصه تبلیغات بسیار مثبت و پیش‌برنده است. با توجه به شرایط حساسی که مملکت ما چه در داخل و چه در عرصه بین‌المللی دارد توصیه من به هنرمندان این است که با نیت حفظ نظام و برانگیختن مردم برای شرکت در انتخابات البته با رعایت صداقت به جانبداری از نامزد مورد علاقه‌شان بپردازند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>