سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۱:۴۱ ق.ظ چاپ مطلب

«اروند» پروانه نمایش گرفت

arvand

شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی برای ۳ فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی، «اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و «صله سحر» به کارگردانی فرزین مهدی پور مجوز نمایش صادر کرد .

به گزارش سوره سینما، در جلسه ۱۷ خرداد که با حضور اکثریت اعضای شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی برگزار شد، مجوز نمایش ۳ فیلم: «فروشنده» به تهیه کنندگی و کارگردانی اصغر فرهادی ، «صله سحر» به تهیه کنندگی بهرام صادقی مزیدی و کارگردانی فرزین مهدی پور و «اروند» به تهیه کنندگی مهدی داوری و کارگردانی پوریا آذربایجانی صادر شد.

«فروشنده» آخرین اثر سینمایی اصغر فرهادی است که در خلاصه داستان این فیلم آمده است: عماد ( با بازی شهاب حسینی) و رعنا ( با بازی ترانه علیدوستی ) زوج جوانی هستند که مجبور می شوند به خاطر تعمیرات  آپارتمان همسایه شان، از آنجا نقل مکان کنندو به خانه جدیدی که در مرکزشهر تهران قرار دارد بروند.در خانه جدید به خاطر مسائلی که برای اجاره نشین قبلی این آپارتمان پیش آمده بوده، زندگی این زوج دچار تحولی اساسی می شود.

این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم کن توانست جایزه بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر مرد را دریافت کند.

فیلم «صله سحر» به زندگی یک استاد موسیقی با بازی پرویز پور‌حسینی می‌پردازد. او به دلیل ضعف جسمانی توانایی اجرای برنامه ارکستر را ندارد و همین مسئله او را مستأصل و پریشان می‌کند.

عوامل فیلم سینمایی «صله سحر» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: فرزین مهدی‌پور، مدیر فیلمبرداری: ابراهیم اشرفی، صدابردار: علیرضا نوین‌نژاد، طراح چهره‌پردازی: مهدی شیرازی، آهنگساز: امیر توسلی، طراح صحنه و لباس: علی وطن‌دوست و بازیگران: ماه‌چهره خلیلی، پرویز پورحسینی، مریم معترف، عنایت شفیعی، علی ملا‌پور، بهرام ابراهیمی.

«اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی داستان یونس جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس را روایت می کند که بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره هم رزمانش روزگار می گذراند و ناگهان در همراهی با یک گروه تفحص اتفاقات تازه ای در جریان سیال ذهنش وارد می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>