سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۲:۵۷ ب.ظ چاپ مطلب

کنایه مهران مدیری به ورزشکاران حاضر در شورای شهر چه بود؟

mehran_modiri

علی رضا رضایی شب گذشته مهمان برنامه دور همی بود و مدیری در بخشی از این مصاحبه کنایه ای هم به حضور ورزشکاران در شورای شهر تهران زد و به رضایی گفت: جایت در شورای شهر خیلی خالی است!

به گزارش سوره سینما، مهران مدیری در این قسمت از برنامه «دورهمی» با بررسی و به چالش کشیدن خدمات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور به میزبانی سه چهره برجسته و نام آشنای کشور در حرفه بازیگری، موسیقی و ورزش پهلوانی کشتی پرداخت.

در ابتدای برنامه کما فی السابق با تعریفی از موضوع برنامه و عنوان کردن انواع خدمات اجتماعی از جمله خدمات مختلف بیمه دورهمی را آغاز کرد و در همان لحظات ابتدایی شروع برنامه با علی تفرشی خواننده قطعه خانه سبز به گفتگو نشست.

علی تفرشی به عنوان اولین مهمان با اجرای قطعه‌ای به نام دولت عشق وارد صحنه «دورهمی» شد و پس از سلام و احوالپرسی با حضار و بینندگان در خصوص فواید بیمه کردن صدا بیان کرد: به عقیده من بیمه کردن صدا تا زمانی که صدای خوبی وجود نداشته باشد و یا صدا را از دست بدهیم اتفاق مهمی نیست و فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه ما تعریفی از موسیقی روز و یا همان موسیقی پاپ نداریم عنوان کرد: اگر بخواهیم به موسیقی روز و یا پاپ تخصصی‌تر نگاه کنیم کنیم، باید بگویم که بیش از ۸۰ در صد ما به عقیده من معیار دقیقی از این وجه موسیقی نداریم و از همان ابتدا خیلی ساده و دم دستی با کمترین امکانات در منازل خودمان به پا کردیم. موسیقی نیاز به آموزش دارد و یک کار علمی است که در کنار آن با خلاقیت یک اثر فاخر می شود.

تفرشی در ادامه با بیان اینکه از سال ۶۶ به عنوان تک‌خوان سمفونیک تهران بودم در خصوص فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی توضیح داد: من از سال ۶۶ تک‌خوان ارکستر سمفونیک تهران شدم و کارهایی مانند ایثار، امام علی، امام رضا و به مرور برای اولین بار قطعه بوی پیراهن یوسف را با استاد انتظامی همکاری داشتم و بعد از آن برای اولین بار تیتراژ سریال خانه سبز را خواندم.

در ادامه این گفتگو مهران مدیری به مجموعه تلویزیونی خانه سبز اشاره کرد و علی تفرشی با بیان خاطره‌ای از همکاری خود با گروه کارگردانی این سریال اظهار داشت: در آن سال‌ها مرسوم نبود تیتراژ سریال ها با صدای خواننده به روی آنتن برود و بعد از اینکه کار ساخته شد تا چند وقت اثری از صدای من نبود تااینکه در روز نیمه شعبان بهرام دهقان پور با من تماس گرفت و دوباره برای ضبط تیتراژ رفتیم و بعد از مدت‌ها که صدای من پخش شد، هیچ اسمی از من تو تیتراژ برده نشده بود و مردم دنبال صدای خواننده می گشتند، تا اینکه بعد از سریال خانه سبز کم کم اجرای خواننده به روی تیتراژ مرسوم شد.

علی تفرشی با بیان این خاطره به درخواست مهران مدیری بخش‌هایی از تیتراژ خانه سبز را به صورت زنده اجرا کرد و مدیری در ادامه گفتگوی خود با دعوت از بهرام دهقان پور آهنگساز از مرحوم خسرو شکیبایی یاد کرد.

سپس در پایان این گفتگو علی تفرشی با اجرای قطعه‌ای دیگر عنوان کرد که شاید در زندگی معتاد موسیقی شده باشم؛ چون از همان اول موسیقی در زندگی‌ام از اهمیت بالایی برخوردار بود و به صورت حرفه‌ای آن را دنبال می کردم.

اما در اینجای برنامه دورهمی بعد از خداحافظی علی تفرشی، مهران مدیری از خدمات بیمه در قبال دندانپزشکی و بازتاب آن در جامعه و خانواده گفت و سپس به گفتگو با علیرضا رضایی مدال آور کشتی ایران در المپیک آتن نشست.

رضایی در ابتدای صحبت هایش با توجه به موضوع برنامه در خصوص بیمه ورزشکاران گفت: ورزشکاران در واقع بیمه خاصی ندارند اما یک بیمه آسیب دیدگی است که ورزشکاران را تحت پوشش قرار می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه برادرم هم سالها در کشتی فعالیت می کرد درخصوص رده وزنی در ورزش کشتی عنوان کرد: فوق سنگین به کسانی گفته می شود که از نیمه سنگین بالاتر باشند. من از اول هم در گروه سنگین وزن ها بودم و از کشتی از وزن ۹۷ تا ۱۲۵ کیلو را فوق سنگین می گویند.

رضایی با بیان اینکه آسیب دیدن جوانان در همان ابتدای آغاز کار صدمه ای بزرگ است توضیح داد: بدترین نوع آسیب دیدگی در ورزش، آسیب دیدگی در اوج جوانی و اوج قهرمانی است که جبران ناپذیر است، مثل امیر گنجی، عزت الله اکبری که از قهرمانان تیم ملی ایران بودند و به خاطر صدمه‌ای که وارد شد نتوانستند به ورزش برگردند.

وی در ادامه درباره راهیابی تیم ملی ایران به المپیک ریو ۲۰۱۶ تصریح کرد: هر نوع پیش بینی‌ای برای قهرمانی غیر قابل عنوان است اما در حاضر وضعیت فنی تیم ها انصافا هم در رشته فرنگی و هم در آزاد خوب است و فقط مسائل پشتیبانی است که ضعیف است و عملکرد مناسبی ندارند.

رضایی در پایان در خصوص تحسین دیگر دوستان خود در رشته پهلوانی کشتی خاطر نشان شد: با مرور بر گذشته، رسول خادم را می‌توانم به خاطر عملکرد مناسبش و حمید سوریان را به خاطر استقامتش تحسین کنم و همچنین محمد بنا را که یکی از بهترین مربی های حرفه ی ورزشی و زحمات بسیاری را در رشته کشتی فرنگی کشیده است.

مدیری در بخشی از این مصاحبه کنایه ای هم به حضور ورزشکاران در شورای شهر تهران زد و به رضایی گفت: جایت در شورای شهر خیلی خالی است!

مهران مدیری در پایان این گفتگو بنا بر رسم همیشگی برنامه دورهمی از محمد بنا برای حضورش در این برنامه دعوت کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>