سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

کارگردان «ملکه» بر جریان‌سازی صحیح فرهنگی در حوزه مقاومت تاکید کرد

bashe-ahangar

محمد علی باشه آهنگر، کارگردان سینمای کشور، جریان‌سازی و جریان‌شناسی صحیح فرهنگی را زمینه‌ساز مقاومت موثر مسلمانان در برابر اسلام‌ستیزی عنوان کرد.

به گزارش سوره سینما ، کارگردان فیلم تحسین شده «ملکه» در گفتگو با روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اشاره به مساله اسلام‌ستیزی، بیان کرد: با ظهور و گسترش اسلام نیز بسیاری از مخالفان و یهودیان افراطی به مخالفت با پیامبر اکرم (ص) پرداختند و سعی در محدود کردن ندای دعوت رسول گرامی اسلام داشتند.

سازنده فیلم «فرزند خاک» ادامه داد: در جهان امروز دین اسلام سریعترین رشد را نسبت به ادیان دیگر داشته است و این موضوع باعث واهمه سردمداران جهان غرب و رژیم صهیونیستی شده است. به همین دلیل آنان نقشه گسترده ای طراحی کردند تا با ایجاد و تبلیغ و برجسته کردن گروه‌هایی مانند داعش، چهره اسلام را در نزد مردم جهان مخدوش و هراس انگیز جلوه دهند.

وی ضمن اشاره به ترورها و کشتار وحشیانه علیه مسلمانان و دیگر ادیان الهی در طول تاریخ گذشته و امروز، گفت: این روزها مخالفت با اسلام ناب در عملکرد رژیم صهیونیستی، وهابیون سعودی و دولت آمریکا از طریق حمایت از گروه‌های تروریستی به وضوح مشخص است.

همچنین افزود: مخالفت با اسلام ناب به معنای مخالفت با همه ادیان الهی است و به همین دلیل، امروز نه تنها شیعیان، بلکه مسیحیان، ایزدیان و اهل تسنّن؛ همگی در معرض ضربه‌های غده سرطانی داعش و رژیم صهیونیستی هستند. به این سبب، مقاومت ایران در منطقه بسیار حیاتی و حائز اهمیّت است.

کارگردان سریال «نیمه گم شده» در ادامه سخنانش، وجود ترس و ناامنی در جامعه بشر را به سود جریان حامی تروریسم دانست و بیان کرد: آمریکایی‌ها بعد از اتمام جنگ سرد، برای منحرف کردن ذهن جمعی بشری، طرح‌های مختلفی مانند یازدهم سپتامبر، به وجود آوردن طالبان و جنگ‌های عراق و افغانستان را آزموده اند و امروز تلاش می کنند تا با ادامه دادن همان طرح‌ها در ابعاد بزرگتر، از سوریه تا لیبی و یمن و عراق، احساس ترس و نگرانی را در بین مردم زنده نگه دارند.

کارگردان سریال « تا صبح» در همین رابطه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، چالشی برای دشمنان اسلام در منطقه به وجود آمد، به طوری که تنها دو سال بعد از انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله از سوی عراق و هم‌پیمانان شرقی و غربی‌اش به ما تحمیل شد.

وی مقابله با ایران را چالشی برای قدرت‌های جهان خواند و اشاره کرد: این چالش همچنان ادامه دارد و تا به امروز نه تنها از مرزهای جغرافیایی ایران فراتر رفته است، بلکه در بعضی کشورهای اروپایی و آفریقایی نیز، گریبان‌گیر آنان شده است.

این کارگردان سینما، مواجهه با دشمن را مسئله ای فراتر از مقابله صرفاً نظامی دانست و بیان کرد : آمادگی ما تنها در بعد نظامی خلاصه نمی‌شود، بلکه مقابله فرهنگی می‌تواند تاثیر‌گذارتر عمل کند و از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات بعدی پیش‌گیری کند.

سازنده فیلم «بیداری رویاها» با اشاره ای به فرمایشات رهبری در حوزه فرهنگ و با توجه به نقش جشنواره‌ها در حوزه مقابله فرهنگی عنوان کرد: جشنواره‌ها باید با نگاهی جامع‌تر و هدفمند‌تر نسبت به شرایط حساس کنونی جامعه اسلامی، در شیوه کارکرد خود تغییر رویه دهند و در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی موثرتر عمل کنند.

باشه آهنگر در خاتمه، خواستار عملکرد دلسوزانه مجریان فرهنگی شد و بیان کرد: جشنواره‌هایی مانند جشنواره مقاومت نیازمند جهت‌دهی درست و کارشناسانه هستند تا تبدیل به عاملی جریان ساز برای موفقیت سینماگران ایرانی در عرصه بین‌الملل شوند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>