سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

روایت خادم امام رضا(ع) از سفره دوازده هزار نفری افطار رضوی در برنامه «شهر عزیز»

shahre-aziz

هر شب حدود ١٢ هزار و ٨٠٠ نفر از مجاورین امام مهربانی ها پای سفره ی افطار و اطعام رضوی می نشینند.

به گزارش سوره سینما ، مهندس خلیل منبتی ، معاون امکان آستان قدس رضوی که میهمان سیزدهمین برنامه «شهر عزیز» شبکه پنج سیما بود، درباره ی شکل گیری سفره های افطار در حرم امام رضا علیه السلام افزود، از حدود سه ماه پیش از ماه مبارک رمضان پروسه ی طرح اطعام رضوی آغاز می شود و هر روز حدود هزار نفر از خدام و همکاران ما در آستان قدس در پذیرایی از زائرین و مجاورین امام مهربانی ها ما را یاری می کنند.

وی درباره ی نحوه ی تقسیم کارت های مهمان سرا گفت، ما هر روز در محل های ورود زائرین نظیر پلیس راه، فرودگاه ، راه آهن کارت های مهمانسرا را در میان زائرین به صورت پراکنده توزیع می کنیم.

منبتی که خود نیز از خدام امام رضا (ع) می باشد با بیان این که تمامی کسانی که پای سفره ی امام رضا (ع) می نشینند به عنایت آن حضرت بوده است ، خاطره ای در این باره نقل کرد:

من چند سال پیش در لباس خادمی بودم که خانمی به محل استراحت خدام آمد و درخواست غذای متبرک آستان قدس را نمود، من هم نحوه ی توزیع کارت های میهمانسرا را برای وی توضیح دادم اما او گفت شما غذای خود را به من بدهید. من نیز پذیرفتم و قرار شد ظهر ، سهمیه غذای روزانه خود را به وی تقدیم کنم. اما در همین اوقات یک لحظه رو به امام رضا علیه السلام عرض کردم حالا چرا غذای من باید به این زائر داده شود؟! از محل استراحت خدام که بیرون آمدم زائری من را ناگهان صدا زد و گفت من سه کارت مهمانسرا دارم که امروز فرصت حضور ندارم و شما به هرکس که صلاح می دانید این کارت ها را بدهید. در همان لحظه واقعا به قدری منقلب شدم که خدا می داند. و واقعا روزی زائرین را خود امام رضا (ع) می رساند و آن روز متوجه شدم هیچ بشری در این تقسیم ها اثری ندارد.

برنامه تلویزیونی «شهر عزیز» ، هر روز از ساعت ١٩:١٠ با اجرای سید کاظم احمدزاده در صحن هدایت و از پای سفره های افطار رضوی ، از شبکه پنج سیما به روی آنتن می رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>