سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ خرداد ۱۳۹۵ در ۲:۰۵ ب.ظ چاپ مطلب

خانواده شهدای مدافع حرم در «شهر باران» چه گفتند/ اطاعت از رهبری آخرین توصیه شهید مدافع حرم

shahre-baran1

خانواده شهیدان صدرزاده و اعطایی شب گذشته مهمان ویژه برنامه رمضانی شهرباران شدند.

به گزارش سوره سینما، شب گذشته سیزدهمین قسمت ویژه برنامه رمضانی «شهر باران» میزبان خانواده شهید مصطفی صدرزاده فرمانده گردان عمار از لشگر فاطمیون و از شهدای مدافع حرم بود.

سمیه ابراهیم‌پور همسر شهید صدرزاده که به همراه دخترش در این برنامه حضور پیدا کرده بود، سخنان خود را با اشاره به یکی از جملات معروف این شهید بزرگوار آغاز کرد که گفته بود: «همسر و فرزندانم و هفت جد و آبادم، فدای یک کاشی حرم حضرت زینب(س)» و گفت: الحمدالله همه شهدای مدافع حرم دید وسیع و رفیعی داشتند.

وی افزود: این که ایشان چنین جمله‌ای را گفتند، نشان‌دهنده عقیده رفیعشان بود که می‌خواستند تمام دارایی خود که همان خانواده‌شان بود، در راه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) تقدیم کنند.

ابراهیم‌پور در ادامه با اشاره به ارتباط عاطفی میان همسران شهدای مدافع حرم با شوهران خود بیان کرد: من در اغلب خانواده‌های شهدای مدافع حرم این موضوع را دیده‌ام که همسران آن‌ها وابستگی بسیار زیادی به همسران خود دارند و حتی خود من برای انجام کوچکترین کارها صبر می‌کردم تا زمانی که پس از بازگشا همسرم از ماموریت به سراغ انجام آن برویم.

همسر شهید صدرزاده در ادامه سخنان خود به بخش‌هایی از وصیت این شهید بزرگوار اشاره کرد و گفت: آقا مصطفی در وصیتنامه خود پس از به جا آوردن شکرخدا به واسطه بخشیدن نعمت مسلمانی و شیعه امیرالمومنین علی(ع) بودن، به همه توصیه کردن که گوش به فرمان رهبری باشند که ایشان بهترین دشمن شناس و دوست شناس هستند.

خانواده شهید احمد اعطایی دیگر خانواده شهدای مدافع حرم بود که شب گذشته مهمان این برنامه شدند.

خواهر شهید اعطایی با اشاره به روحیه خاص این شهید گفت: احمد ما خدای محبت و عاطفه بود و همواره همچون کوهی پشت خانواده خود بود ولی تقدیر این‌گونه شد که با خواست خدا او فدایی حضرت زینب(س) شود.

وی خاطرنشان کرد: من با تمام وجود خدا را به خاطر این محبت که نصیب برادرم احمد شد، شکر می‌کنم و حقیقت این جمله حضرت زینب(س) که فرمودند چیزی جز زیبایی ندیدم، در ارتباط با شهادت برادرم درک کردم و خدا را به خاطر آن شاکرم.

ویژه برنامه «شهر باران» از تولیدات گروه معارف شبکه اول سیماست که در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۱۹ با اجرای پدرام کریمی و به تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی به روی آنتن می‌رود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>