سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۶ ق.ظ چاپ مطلب
میزگرد فیلمسازان جوان در سوره سینما/

ورود فیلمساز جوان مهم نیست، ادامه مسیر اهمیت دارد

neshast-kargardanan-javan

سه فیلمساز جوان مشکلات فیلمسازی در سینمای ایران، حمایت‌ها و محدودیت‌های فعالیت در این عرصه را تحلیل کردند.

سه فیلمساز جوان مشکلات فیلمسازی در سینمای ایران، حمایت‌ها و محدودیت‌های فعالیت در این عرصه را تحلیل کردند.

سوره سینما- یکشنبه اول اردیبهشت ماه سایت سوره سینما میزبان رضا درمیشیان، ابراهیم شیبانی و احسان عبدی پور بود. این سه کارگردان درباره مشکلات فیلمسازی، نبود حمایت و امکانات برای ادامه مسیر و مسائل تولیدی در سینما صحبت کردند. فرید فرخنده کیش مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان سینمایی سوره هم در تعامل با این سینماگران جوان، شیوه های حمایت از نسل جوان فیلمساز را تحلیل و بررسی کرد.

رضا درمیشیان که سابقه فعالیت مطبوعاتی دارد و سال‌ها پشت دوربین سینما فعالیت کرده، با ساخت فیلم سینمایی «بغض» به عنوان یکی از امیدهای سینمای اجتماعی مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. ابراهیم شیبانی که در جشنواره سی و یکم فجر با فیلم سینمایی «هیچ کجا، هیچ‌کس» حضور داشت تجربه همکاری با کارگردان‌های بزرگ سینمای ایران را در کارنامه دارد و پیش از آن دو فیلم سینمایی «ورود به صحنه جرم ممنوع» و «زهرعسل» را کارگردانی کرده است.

فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و مورد توجه قرار گرفت، احسان عبدی پور هم یکی از امیدهای سینمای ایران در سال‌های آینده است. متن کامل این نشست را هفته آینده در سایت سوره سینما بخوانید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>