سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱:۵۶ ب.ظ چاپ مطلب
گلایه از رفتارهای غیرحرفه‌ای در تولید/

کسانی که با من کاری ندارند زیر تابوتم را خواهند گرفت

hasan-zahedi

صدابردار با سابقه سینما با انتقاد از وضعیت نابسامان تولید و انحصار اشتغال برای عده‌ای خاص تأکید کرد در هر شرایط خادم سینما باقی خواهد ماند.

صدابردار با سابقه سینما با انتقاد از وضعیت نابسامان تولید و انحصار اشتغال برای عده‌ای خاص تأکید کرد در هر شرایط خادم سینما باقی خواهد ماند.

حسن زاهدی صدابردار با سابقه سینمای ایران که صدابرداری فیلم‌های «درباره الی»، «چهارشنبه سوری»، «کلوزآپ»، «شهر زیبا» و «استرداد» را در کارنامه دارد با انتقاد از موج بیکاری در تولید سینما  به سوره سینما گفت: از اواسط تابستان ۹۱ سینما یکباره با افت تولید مواجه شد. در چنین وضعیتی به جای مدیریت درست این کم‌کاری عده‌ای گروه شده‌اند و فقط خودشان را حمایت می‌کنند.

زاهدی گفت: مدیران تولید که در کارشان ریشه‌دار و حرفه‌ای بودند یا دیگر کار نمی‌کنند یا کار را به دست جوانان سپرده‌اند. جوانانی که زاهدی را به عنوان صدابرداری که ۴۳ سال در این سینما با افتخار خدمت کرده است نمی‌شناسند. در این وضعیت نابسامان تولید عده‌ای به دنبال سرو صدا هستند نه به دنبال سینما. کنترلی هم وجود ندارد که انتظار داشته باشیم برخی رفتارهای غیرحرفه‌ای در وضعیت تولید مدیریت خواهد شد. تا جایی که در جریان هستم همکاران دیگر در حوزه صدابرداری بیکار هستند. جهانگیر میرشکاری ۱سال بیکار بود.

وی ادامه داد: تا زمانی که کنترل و مدیریت بر اشتغال عوامل سینما وجود نداشته باشد و افراد بر حسب توانایی‌ها و سوابق و افتخاراتشان جایگاه خود را نداشته باشند ، چیزی عوض نخواهد شد. پیش از آغاز سال ۹۲ برای یک فیلم کوتاه با یک کارگردان جوان همکاری کردم. دستمزد این کار بسیار پایین و زحمت آن از دو فیلم سینمایی بیشتر بود. از کمک کردن به جوانان ابایی ندارم.

صدابردار «پابرهنه در بهشت» گفت: دستمزد فیلمبرداران نسبت به گرانی و تورم به ماهی ۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند اما برای صدابرداران چنین افزایشی غیرمنطقی و زیاده‌خواهی تلقی می‌شود. چند صباح دیگر من هم از دنیا می‌روم و عده‌ای که هیچوقت با ما کاری نداشته‌اند زیر تابوت ما را خواهند گرفت. مثل مسعود بهنام. من در هر شکلی خادم سینما باقی خواهم ماند و در این شرایط باز هم شکرگذار هستم.