سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ تیر ۱۳۹۵ در ۴:۲۵ ب.ظ چاپ مطلب

احتمال تغییر در اعضای شورای پروانه نمایش قوت گرفت/ ادامه سکوت مدیران سازمان سینمایی در برابر حاشیه‌های پروانه ساخت و نمایش

parvaneh-namayesh

در ماه‌های اخیر اعضای شورای پروانه نمایش در سازمان سینمایی به حد نصاب نمی‌رسد و پرونده های متقاضی پروانه نمایش باقی مانده است.

به گزارش سوره سینما، اگر نگاهی به خروجی شورای پروانه نمایش داشته باشیم خواهیم دید این شورا متاسفانه در ماه گذشته (همزمان با ماه مبارک رمضان) جلسه ای را نداشته است و براساس پیگیری ها با توجه به انتقاداتی که تصمیم گیری شورای پروانه نمایش از سوی وزیر ارشاد صورت گرفت اعضای شورای پروانه نمایش در جلسات حاضر نشده و جلسات به حد نصاب نرسید. حتی فیلم «فروشنده» که بدون پروانه نمایش به جشنواره کن ارائه شد برای نظرات اعضای شورا در دو یا سه جلسه برای اعضای شورای پروانه نمایش به نمایش درآمد و این فیلم باز هم توسط یک یا دو نفر از اعضای شورا دیده نشده است.

با توجه به سخنان اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عدم حضور  برخی از اعضای شورا و به حد نصاب نرسیدن اعضای شورا در جلسات، تغییر اعضای شورای پروانه نمایش قوت گرفته است. با تشکیل نشدن شورای پروانه نمایش به دلیل نرسیدن به حد نصاب در این شورا بسیاری از پرونده های صاحبان آثار در صف بازبینی شورای پروانه نمایش باقی مانده است. باید دید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به رایزنی‌هایی که این روزها با برخی از اهالی سینما به صورت مستقیم داشته است چه تصمیمی خواهد گرفت و شاهد چه تغییراتی در اعضای شورا خواهیم بود.

منبع: فارس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>