سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ تیر ۱۳۹۵ در ۱۱:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

تائید خبر ساخته‌شدن فیلم پرحاشیه کاهانی با حکم حکومتی رئیس سازمان سینمایی/ آیا ایوبی همچنان در مقابل حاشیه‌ها سکوت خواهد کرد؟

ayubi

با این خبر افخمی حالا باید منتظر پاسخگویی ایوبی و حبیب ایل‌بیگی برای دو فیلم پرحاشیه‌ای که بدون گذر از شوراهای سازمان سینمایی و به دستور مستقیم مدیران سینمایی کشور ساخته شده‌اند و حاشیه‌ها و هزینه‌هایی را به سینمای کشور تحمیل کرده‌اند باشیم.

سوره سینما : حدود سه هفته قبل در مطلبی به این نکته اشاره کردیم که فیلم پرحاشیه عبدالرضا کاهانی «ارداتمند؛ بهاره، نازنین، تینا» با حکم شخص رئیس سازمان سینمایی و بدون مجوز شورای پروانه ساخت تولید شده است و از حجت‌اله ایوبی و حبیب ایل‌بیگی؛ معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درخواست کردیم به جای سکوت، پاسخگوی هزینه‌هایی که بر سینما تحمیل کرده‌اند باشند.

پس از اعلام این خبر و بازخوردهای آن در رسانه‌های مختلف اما همایون اسعدیان اعلام کرد که فیلمی که با حکم رئیس سازمان ساخته شده است، نه فیلم کاهانی، بلکه فیلم «پارادایس» علی عطشانی است.

پس از این اما ایوبی با ادامه سکوت معنادار خود در برابر حاشیه‌های سینما تصمیم گرفت به جای پاسخگویی به این اخبار دست به حذف منتقدان فیلم‌های حشایه‌دار از شورای پروانه نمایش بزند و با حذف محمدحسین لطیفی و ضیاالدین دری شورایی بی‌حاشیه‌تر و همسوتر ایجاد کند.

با این وجود اما شب گذشته در برنامه هفت با تائید تحلیل سه هفته قبل «سوره سینما» مبنی بر ساخته شدن فیلم کاهانی بدون مجوز شورای پروانه ساخت و به دستور مستقیم حجت‌اله ایوبی گفت: «آقای ایوبی خودشان گفتند من شخصا مجوز ساخت فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» را خارج از روال بررسی شورا صادر کردم، اما کاهانی کاملا فیلم دیگری – متفاوت از آنچه تعریف کرده – ساخته است که مرا غافلگیر کرده است.»

با این خبر افخمی حالا باید منتظر پاسخگویی ایوبی و حبیب ایل بیگی برای دو فیلم پرحاشیه‌ای که بدون گذر از شوراهای سازمان سینمایی و به دستور مستقیم مدیران سینمایی کشور ساخته شده‌اند و حاشیه‌ها و هزینه‌هایی را به سینمای کشور تحمیل کرده‌اند باشیم، اما این روزها حجت‌الله ایوبی به سکوتش ادامه می‌دهد و معاون نظارت و ارزشیابی‌ش نیز با عوامل فیلم «من سالوادور نیستم» در ترکیه به سر می‌برد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>