سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ مرداد ۱۳۹۵ در ۲:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب

فرود برنامه «چند درجه» در دره‌های استان فارس

chand-daraje

این بار منطقه ای بکر و دست نخورده در استان فارس در این قسمت از برنامه «چند درجه» کشف و به تصویر کشیده می‌شود.

به گزارش سوره سینما ، تنگه «رغز» در۳۰   کیلومتری شهرستان داراب استان فارس در دل کوه و میان صخره ها محصور شده است . این تنگه با بیش از شصت حوضچه آبگیر به شکل پلکانی در سر تا سر این مسیر تنگه با شیب و ارتفاع های مختلف نسبت به هم قرار گرفته است .برای  عبور از این تنگه باید از امکانات فنی صخره نوردی ، سنگ نوردی ، کوه نوردی  و تجهیزات غواصی مانند جلیقه نجات و کفش مخصوص استفاده شود .

با توجه به این که این تنگه در یک مسیر صعب العبور قرار دارد تصویر برداری خاص و آمادگی فیزیکی و جسمانی خاصی را می طلبد. بچه های «چند درجه» دوره های مخصوص کار با طناب ، راپل ، هارنس «لباس مخصوص صعود و فرود در ارتفاع» در تهران و داراب، گذرانده اند .این منطقه شبیه به بهشت است چرا که از نظر آب و هو ا و  طبیعت،  بکر و دست نخورده  باقی مانده است .برنامه «چند درجه» برای اولین بار این منطقه را تصویر می کشد .

برنامه «چند درجه» در ۶۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی غلامرضا بختیاری و با اجرای امید خسروی از شبکه نسیم پخش می شود. غلامرضا بختیاری به همراه ساسان گلستانه کارگردانی این برنامه را به عهده دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>