سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۰:۰۹ ق.ظ چاپ مطلب

فروش خوب پنجمین قسمت از سری «بورن»/ موفقیت مجدد تیم «گرین گراس» و «مت دیمون»

jason-bourne1

فیلم پنجم از مجموعه بورن که با عنوان «جیسون بورن» بر پرده‌های سینماها ظاهر شده، جایگاه اول باکس آفیس را در اختیار گرفت.

به گزارش سوره سینما به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که فیلم جدید جیسون بورن در ۴۶ بازار بین‌المللی همزمان ارایه شده و در آمریکای شمالی نیز روی پرده رفته است، در خارج از آمریکای شمالی این فیلم فروشی بالای ۵۰ میلیون دلار را تجربه کرده است.

ادامه فیلم اکشن و پرطرفدار در ۲۷ بازار فروش در راس باکس آفیس قرار گرفت و در کره جنوبی بزرگ‌ترین افتتاحیه یک فیلم دنباله‌دار را ثبت کرد. در کره جنوبی این فیلم در ۳۴۹ سالن سینما ۱۱.۲ میلیون دلار فروش کرد و در بریتانیا در عرض ۵ روز به فروشی ۱۰.۲ میلیون دلاری در ۵۶۳ سالن سینما دست یافت.

«بورن» در استرالیا نیز بزرگ‌ترین افتتاحیه را رقم زد و ۵.۷ میلیون در ۲۸۲ سالن سینما فروخت و در تایوان و اسپانیا با فروش ۲.۱ میلیون دلاری و ۱.۸ میلیون دلاری نیز همین موفقیت را تکرار کرد.

«جیسون بورن» هنوز باید در ۲۰ بازار بین‌المللی دیگر اکران شود که شامل آرژانتین، مصر، هند، اسلوونی برای همین آخر هفته خواهد بود. چین ۲۳ آگوست این فیلم را اکران می‌کند و مکزیک ۲۶ آگوست میزبان بورن می‌شود و روسیه اول سپتامبر به تماشای این فیلم می‌نشیند.

jason-bourne2

در عین حال فیلم جدید بورن با بازی مت دیمون و کارگردانی پل گرین‌گراس دومین افتتاحیه بزرگ برای کمپانی یونیورسال را در سال جاری رقم زد.

جیسون بورن در آمریکای شمالی در راس باکس آفیس نشست و با نمایش در ۴۰۲۶ سالن سینما فروشی ۶۰ میلیون دلاری را ثبت کرد.

این فیلم حاصل سومین همکاری مت دیمون و گرین‌گراس است که آخرین بار در سال ۲۰۰۷ با فیلم «اولتیماتوم بورن» کلید خورد و پرفروش‌ترین فیلم در میان این مجموعه باقی مانده است. از زمان ساخته شدن این مجموعه ۱۴ سال می‌گذرد.

jason-bourne3

دیگر فیلم‌های این مجموعه در هفته اول افتتاحیه خود در آمریکا رقم‌های متفاوتی را کسب کردند که برای پرفروش‌ترین آن‌ها یعنی «اولتیماتوم بورن» برابر ۶۹.۳ میلیون دلار بود. «هویت بورن» ۵۲.۵ میلیون دلار در آگوست ۲۰۰۴ فروخت.

این فیلم جدید با وجود نقدهای مثبت و منفی در مقایسه با «میراث بورن» که در نهایت ۱۱۳.۲ میلیون دلار فروخت، قطعا دردسرهای کمتری خواهد داشت چون تا همین حالا به این رقم رسیده است. در آن فیلم مت دیمون بازی نکرده بود و جرمی رنر با کارگردانی تونی گیلروی در آن حضور داشتند و آگوست ۲۰۱۲ اکران شده بود.

منبع: کافه سینما


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>