سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ مرداد ۱۳۹۵ در ۲:۳۵ ب.ظ چاپ مطلب

همه چیز درباره طولانی‌ترین رود ایران در مجموعه مستند «با کارون»

ba-karoon

مجموعه مستند «با کارون» با پخش از شبکه مستند سیما، ابعاد مختلف رود کارون را در ۱۳ قسمت برای مخاطبان به نمایش در می آورد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، مجموعه مستند «با کارون» با عنوان «از زردکوه تا اروند» توسط شبکه جهانبین مرکز صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری در ۱۳ قسمت تولید شده است.

این مجموعه جنبه‌های مختلف و تأثیرات گوناگون رود کارون را از جمله سرچشمه‌ها و سرشاخه‌ها، منابع طبیعی، جنبه‌های گردشگری و زیست محیطی، کشاورزی و صنعت، تاریخ، تمدن و فرهنگ حاشیه‌نشینان به تصویر می‌کشد.

ضمن اینکه «با کارون» تصاویری از مسیر عبور رودخانه کارون در استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان را در خود جای داده است.

رود کارون پرآب‌ترین و بزرگ‌ترین رودخانه ایران است. این رود در سنگ نوشته‌های باستانی کرن، کرنک و کوهرنگ نیز نامیده می‌شد و اولین تمدن‌های بشری درکنار این رود تشکیل شده است.

این رود با درازای ۹۵۰ کیلومتر طولانی‌ترین رودی ا‌ست که تنها در داخل ایران قرار دارد و همچنین تنها رود ایران است که بخشی از آن قابل کشتیرانی است. آب آشامیدنی کلان‌شهر اهواز از رودخانه کارون تأمین می‌شود.

این مجموعه به تهیه‌کنندگی علی شفیعی و کارگردانی داریوش نیکبخت و براساس تحقیقی از لطیف رئیسی ساخته شده است و از شنبه ۱۶ مرداد هر روز ساعت ۱۹ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و روز بعد ساعت ۱۰:۳۰ بازپخش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>