سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۰:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

محمود پاک نیت: بعد از مدتها رسانه ملی توجه مخاطبان به «ایدز» را جلب کرد

pak-niat

محمود پاک نیت بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به وظایف رسانه هایی مانند سینما و تلویزیون درقبال بیماران ایدز تولید سریالهایی با این مضمون را به شدت در آگاهی بخشی موثر دانست.

به گزارش سوره سینما، محمود پاک نیت که سالهاست در رسانه ملی حضور دارد و در سریالهای خاطره انگیزی ایفای نقش داشته است با اشاره به تأثیر ساخت سریالهای راهبردی درباره ایدز و بیماران آن گفت: متاسفانه هنوز جامعه درک کاملی درباره این بیماری و نحوه برخورد با مبتلایان آن به دست نیاورده است بنابراین باید با ساخت سریالهای مختلف طوری فرهنگ سازی کنیم که مردم هم درباره این بیماران بیشتر بدانند و هم پذیرای بیماران ایدزی باشند تا بیماران بتوانند در راه مقابله با بیماریشان دارای آرامش روحی و روانی باشند.

بازیگر آثاری نظیر «روزی روزگاری» و «شهرزاد» خاطرنشان ساخت: بخش عمده جامعه ما جوان و نوجوان هستند و این طیف سنی به شدت تشنه این هستند که درباره موضوعات ملتهب مانند بیماری ایدز بیشتر بدانند پس چرا نباید با تولید سریالهای سرگرم کننده دانش آنها در این باره را بالا برد.

پاک نیت که اخیرا با سریالی به نام «پریا» روی آنتن است با اشاره به درونمایه این سریال گفت: در سریال «پریا» با یک نگاه درست و عمیق به مسائل و چالش های پیش روی جوانها پرداخته می شود. داستان از ماجرای عشق و وصال دودلداده آغاز شده و رفته رفته خطرات سبک زندگی غربی و به خصوص شرکت در پارتی ها مورد توجه قرار می گیرد و در نهایت نیز به اعتیاد و بیماری ایدز پرداخته می شود.

این بازیگر بااخلاق تأکید کرد: خیلی از اتفاقاتی که برای جوانان رخ می دهد از سر ناآگاهی است و شکی نباید داشت که اگر جوانان مورد هدایت قرار بگیرند شاید به سمت آزمون و خطا نروند. در سریال «پریا» هم تلاش شده است این آگاهی سازی به جوانها در باره تبعات و چگونگی مبتلا شدن به بیماری ایدز داده شود.

بازیگر مجموعه هایی نظیر «پدرسالار» و «یوسف پیامبر» با اشاره به اینکه در برخوردهای بیرونی با مخاطبان متوجه جلب نظر آنها به سوژه حساسیت برانگیز «پریا» شده است ادامه داد: سریال «پریا» با داستانی جذاب و کارگردانی درست خیلی از نظرات را به خودش جلب کرده و سبب ساز آن شده که رسانه ملی بعد از مدتها توجه مخاطبان به ایدز را جلب کند؛ این نه فقط موفقیتی برای عوامل این سریال که موفقیتی برای رسانه ملی است.

محمود پاک نیت در پایان گفتگوی خود با بیان اینکه جا دارد سینما و تلویزیون همچنان در این مسیر اطلاع رسانی کنند بیان داشت: نباید داشته هایمان درباره بیماری هایی مانند ایدز به یکی دو سریال و تعدادی فیلم سینمایی محدود شود. اتفاقا باید در دوران رکورد کلیشه گرایی در سینما و تلویزیون از چنین مضامین بکری بیشتر و بیشتر در تولید محصولات نمایشی استفاده کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>