سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ مرداد ۱۳۹۵ در ۴:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب

آنونس مستند «کماندار» منتشر شد + فیلم

kamandar1

مستند «کماندار» به کارگردانی میثم بابایی تهیه شده در خانه مستند انقلاب اسلامی از رسانه ملی پخش می شود.

به گزارش سوره سینما ، این مستند در مورد زهرا نعمتی نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران که موفق به کسب مدال طلا در پارالمپیک شده است.

زهرا نعمتی عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان بانوان  ایران این روزها در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو حضور دارد. زن قهرمانی که پرچمدار کاروان المپیک ایران در این رقابتها است  تا سال ۸۳، عضو تیم ملی تکواندوی ایران بود ولی در حادثه رانندگی پاهایش را از دست می دهد. این شرایط نه تنها او را ناامید نکرد بلکه در موقعیتی دیگر به سراغ رشته تیراندازی با کمان رفت و در آنجا به موفقیت رسید. او نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در پارالمپیک شده است.

فراز و نشیبهای زندگی زهرا نعمتی سوژه جذابی برای مستندسازان است و شبکه های خارجی دنبال ساخت مستندی از زندگی این ورزشکار هستند. چند ماه قبل، میثم بابایی مستندساز جوان برای ساخت مستندی کوتاه از زندگی این زن ورزشکار، به محل تمرین او رفت و مستند پرتره «کماندار» را از زندگی حرفه ای او ساخت.

مستند «کماندار» این روزها از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شود.

میثم بابایی کارگردان مستند پرتره «کماندار» در مورد انتخاب شیوه روایتش گفت: در مستند کماندار تلاش کردم روایت کوتاه و موجز باشد. یعنی مصاحبه ای کامل که بعضا به عنوان مستند پخش می شود از آنها گرفته میشد، سپس برای داشتن ریتمی جذاب از خلاصه آن روایت در داخل نریشن استفاده میشد. بیش از روایتگری، برایم مهم بود که جنبه تصویری کار بیشتر دیده شود.

به گفته این مستند ساز «کماندار» اولین قسمت از مجموعه چهارقسمتی «قهرمانان» با محوریت امید در ورزشکاران پارالمپیکی است.

عوامل تولید مستند «کماندار»عبارتند از: کارگردان و تصویربرداری: میثم بابایی، تدوین: محمد حسین حیدری،نویسنده: پوریا غفاری، پژوهشگر: محسن ارزاقی، تهیه کننده: مجید عزیزی، تهیه شده در خانه مستند انقلاب اسلامی.

[پخش کننده ویدئو]

لینک دانلود: آنونس مستند «کماندار»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>