سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

مستند «خواهران قریب» در حوزه هنری رونمایی شد

khaharan-gharib-1

مراسم رونمایی از مستند «خواهران قریب» دیروز ۲۶ مرداد، در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش سوره سینما ، در این مراسم مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو، عبدالحمید احمدی معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، دیگر مسئولان این فدراسیون، اعضای کادر فنی تیم ملی وشوو ، علاقمندان و همچنین عوامل فیلم حضور داشتند.

خواهران قریب آخرین محصول مرکز مستند سوره  به کارگردانی «حسین همایونفر» است که قرار است به زودی وارد شبکه های توزیع مستند شود.

در این مراسم مهدی علی نژاد پس از نمایش مستند، گفت: باید از عوامل تهیه کننده تشکر داشته باشم که با زیبایی، عملکرد خواهران منصوریان را به صورت واقعی و به دور از هر گونه صحنه نمایشی به تصویر کشیدند. این مستند نشان داد در ورزش می توان نتایجی که باب میل ورزشکاران نیست و با شکست روبرو می شود را به پیروزی تبدیل کرد و نگاهی امیدوارانه به آینده داشت.

وی افزود: این برای نخستین بار بود که مستندی در مورد ووشو تهیه شده است که البته قطعا آخرین بار نیز نخواهد بود چرا که مستندی دیگری از زندگی این سه خواهر ووشو کار  که در این فیلم دوتای آن ها را دیدیم در حال ساخت است.

عبدالحمید احمدی معاون وزارت ورزش و جوانان نیز در سخنانی گفت: تحت تاثیر این مستند قرار گرفتم. این مستند بدون تردید یکی از زیباترین مستندهای ورزشی کشورمان است.

khaharan-gharib-2

وی ادامه داد: ورزش نقش تعیین کننده در جامعه و به خصوص در بین جوانان دارد و خوشحالم که شفاف سازی زیبایی را در مستند خواهران قریب شاهد بودیم.

احمدی افزود: ما آماده هستیم در زمینه های دیگر ورزشی طبق همین روال با مستندسازان همکاری داشته باشیم تا به رشد ورزش کشور کمک کنیم.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: جای چنین مستندهایی را در عرصه ورزش کشورمان خالی می بینم در حالی که اینگونه فیلم ها می تواند هم به ارتقای ورزش و هم آشنایی و علاقمندی مردم با آن کمک کند. امیدوارم این همکاری با حوزه هنری درباره ساخت مستندهای ورزشی تداوم داشته باشد و با همکاری سایر فدراسیون‌ها، ورزش و هنر را در کنار هم ببینیم.

در پایان این مراسم نیز الهه و شهربانو منصوریان، دو خواهر ووشوکار، سخن گفتند. شهربانو منصوریان از عجین شدن زندگی‌اش با ووشو گفت و الهه منصوریان نیز توضیح داد: این مستند، روایت مسابقه ای بود که در بازی‌های آسیایی داشتیم و در حالی که ایران دو نماینده برای این مسابقات می‌خواست، در نبردهای عادلانه‌ای من و خواهرم انتخاب شدیم که روزهای سخت و در عین حال هیجان انگیز مسابقات را پشت سر گذاشتیم. از حوزه هنری برای حمایت از این مستند تشکر می‌کنم و امیدواریم مستندهای ورزشی بیشتری تهیه شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>