سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ شهریور ۱۳۹۵ در ۱:۱۴ ب.ظ چاپ مطلب

حضور فیلم‌های «شهید» و «زیر شن‌های بابل» در جشنواره مقاومت

2film-moghavemat

دو فیلم سینمایی «شهید» و «زیر شن‌های بابل» از عراق به جشنواره بین المللی فیلم مقاومت راه یافتند.

به گزارش سوره سینما ، روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، با اعلام این خبر عناوین فیلم ها را به ترتیب اعلام کرد: «زیر شنهای بابل» (تحت رمال بابل) به کارگردانی محمد دراجی و  «شهید» (الشهید) به کارگردانی عبدالعلیم طاهر از کشور عراق.

بر پایه این خبر، ماجرای فیلم سینمایی «زیر شن‌های بابل» به این شرح است: پس از سال ها سکوت، سه بازمانده گور دسته جمعی، داستان وحشتناک اسارتشان و قتلهای رژیم وحشی صدام در طول شورش سال ١٩٩١ عراق را بازگو می کنند. در میان این داستان های ناگفته، ناگهان یکی از این سربازان عراقی، بنام ابراهیم میمیرد…

محمد الدراجی کارنامه پرباری در عرصه فیلمسازی دارد. نخستین فیلم بلند او «احلام» (رویاها) در جشنواره‌های مختلف با استقبال مواجه شد، بعد از آن فیلم‌های زیادی ساخت. «ام حسین»، فیلم دیگری از همین فیلمساز است و «زیر شن‌های بابل» تازه‌ترین اثر سینمایی اوست.

همچنین، فیلم سینمایی «شهید» به کارگردانی عبدالعلیم طاهر در این دوره جشنواره مقاومت حضور دارد که در مورد زندگی و شهادت آیت‌الله محمد باقر صدر، و مبارزاتش در برابر صدام مستبد و فاشیست‌های رژیم بعثی است. در دهه‌های ۵٠ و۶٠، کفر و کمونیسم بشدت گسترش یافت. سید صدر و همراهانش در مقابله با این مسئله، جنبشی ضد این جریان را با گسترش ایمان و ارزش‌های ناب اسلامی مدرن آغاز می‌کنند که با تفکرات جدید و فلسفه‌های جهان مدرن همراه است. سید صدر، کتاب معروف خود (فلسفه ما، اقتصاد ما …) را برای ارائه‌ی درک جدیدی از اسلام منتشر می‌کند. با مقاومت سید صدر در مقابل عقب نشینی از خواسته‌هایش برای اجازه دادن به مردم برای زندگی با منزلت و آزادی، و پشتیبانی وی از انقلاب ایران به رهبری امام خمینی مبارزات بالا گرفت. او با قدرت در مقابل صدام ایستادگی می‌کند.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۲ تا ۹ مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>