سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ شهریور ۱۳۹۵ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

بازتاب جهانی حضور لیتین در تهران/ عصبانیت جریانات چپ و صهیونیسم جهانی

litin

در پی سفر میگل لیتین کارگردان شهیر شیلیایی به ایران و حضور در جشنواره مردمی عمار بسیاری از رسانه های بین الملل اقدام به بازنشر اخبار سفر وی کردند.

به گزارش سوره سینما ،  با فعالیت ویژه سایت انگلیسی جشنواره مردمی فیلم عمار و حضور رسانه های ایرانی چون «هیسپان تی وی» و «پرس تی وی» در امر پوشش بسیاری از رسانه های اسپانیولی زبان و انگلیسی زبان جهان از آمریکای لاتین گرفته تا قلب ایالات متحده و حتی رسانه های منطقه ای به این سفر و اخبار مخابره شده توجه ویژه نشان دادند.

از مهمترین رسانه های جهانی که به بازتاب این سفر اقدام کردند می توان به سایت های «اوکلاهماسیتی سان»، «راشاهرالد»، «ممفیس سان»، «فرانس نیوز»، «شیلی نیوز»، «دهلی نیوز»، «دنور سان»، «زیمبابوه استار»، «بوستون استار»، «بالتیمور استار»، «ژاپن هرالد»، «مکزیکو نیوز»، «سائوپائولو نیوز»، «آلبا کوئکره اکسپرس»، «لیورپول استار» و … اشاره کرد.

نگاهی به واکنش های شبکه های اجتماعی از جمله توئیتر به سفر لیتین نیز نشان می دهد بسیاری از جریانات چپ در دنیا که این روزها بعضا در کنار صهیونیست ها ایستاده اند و میگل لیتین را در اردوگاه خود فرض می کردند از حضور او در ایرانی که ضدکمونیسم و ضدسوسیالیسم بوده و هست ابراز نگرانی کردند.

این در حالی است که لیتین در نشست خبری خود در پایان سفرش به ایران در خانه ـ موزه شهید رجایی در سخنانی از حکومت شوروی سابق انتقاد کرد و گفت: وقتی در شوروی حضور داشتم می دیدم که مردم، مثل فضای ویترین، کنار هم چیده شدند اما همین انقلاب یکی از انقلابهای بزرگ جهان است، در همان سده ای رخ داد، به پایان رسید. من زمانی که گورباچف رهبر شوروی، فرمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را اعلام می کرد در کرملین حضور داشتم و هنوز هم نمی توانم به طور کامل علت این اتفاق را متوجه شوم اما مطمئن هستم یکی از عوامل آن این است که انقلابی بدون اعتقادات، معنویات، حقوق افراد و احترام به آنها و… نمی تواند موفق باشد.

لیتین در همین نشست خبری  درباره اینکه اگر به شیلی برگردد بخاطر سفر به ایران بازخواست می شود یا نه، با صراحت اظهار داشت: این انتقادات، برای من مهم نیست، همه دنیا می دانند که من اینجا(ایران) هستم، من روح آزادی دارم و مطمئن باشید می دانم چگونه پاسخ انتقادات، دروغها و تهمتهایی را که به من می‌زنند، بدهم چرا که من آدم بسیار صریحی هستم و به خوبی می دانم که چه کاری می کنم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>