سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ شهریور ۱۳۹۵ در ۱۰:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف با جشنواره فیلم ۱۰۰

100-fest1

نمایندگان سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف با حضور در حوزه هنری و طی نشستی با فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری و علی قربانی دبیر جشنواره فیلم‌ ۱۰۰ تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری با این جشنواره امضا کردند.

به گزارش سوره سینما ، نمایندگان سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی همچون قوه قضاییه، میراث فرهنگی، شبکه ۲ سیما، شبکه مستند، صنایع دستی کشور، تولید برنامه‌های استان‌های سیما شنبه ۲۰ شهریور ماه با حضور در حوزه هنری و طی نشستی صمیمانه با فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری و علی قربانی مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، برگزاری جشنواره فیلم های ۱۰۰ ثانیه ایی را حرکتی مثبت ارزیابی و تفاهم نامه‌هایی برای همکاری و تعامل بیشتر با این جشنواره را امضا کردند.

فاضل نظری، معاون هنری حوزه هنری، در این نشست با بیان اینکه جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای در سن بالندگی و شکوفایی است، اظهار کرد: با توجه به زمینه‌های تازه‌ای که اتفاق افتاده به نظر می‌رسد امکان و فضای عرضه آثار این جشنواره بسیار وسیع تر شده است و در حوزه‌های مختلف، اعلام همکاری شده است.

وی ادامه داد: فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای یک قاب کاربردی هستند که چند اثر دارند. نخست بر روی فضای عمومی و روانی جامعه تاثیرگذارند، تبلیغات گسترده و فرهنگ‌سازی انجام می‌دهند و در نهایت اثر بسیار مهم آن، شناسایی استعدادهای جوانان است. کسانی که سال های گذشته در این جشنواره شرکت داشته اند، امروز از فیلم‌سازان بلند کشور هستند؛ هر چند بسیاری از فیلم‌سازان باتجربه هم علاقه‌مند هستند تا در این قالب کوتاه نیز اثری ارائه کنند.

نظری خاطرنشان کرد: همه باید جشنواره فیلم ۱۰۰ را متعلق به خود بدانند؛ چرا که محور و موضوع این جشنواره، با تمام ارگان ها و بخش های موضوعی کشور مرتبط است.

علی قربانی، مدیر مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری و دبیر جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای، نیز با بیان اینکه جشنواره فیلم های ۱۰۰ ثانیه‌ای رسانه نو برای ابزارهای جدید است، عنوان کرد: برای ارائه آثار جشنواره در چنین دورانی فضای وسیع تری در اختیار داریم و می‌توانیم پل ارتباطی بین تولید کننده و فیلم ساز و ارگان های مختلف و مخاطبان باشیم.

وی همچنین گفت: امروزه فضاهایی همچون متروها، قطارهای بین شهری، تلویزیون، شبکه های اجتماعی و تلفن های همراه و … بازدیدهای میلیونی دارند و فیلم های ۱۰۰ ثانیه‌ای بیش از دیگر قالب‌های سینمایی امکان دیده شدن و تاثیرگذاری دارند.

در این مراسم شخصیت‌هایی همچون احمد محیط طباطبایی کارشناس امور فرهنگی، مدرس دانشگاه و مشاور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، حمیدرضا بتو مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی قوه قضاییه، رقیه محمدزاده مدیر گروه اجتماعی شبکه دو سیما، حجت الله مرادخانی مشاور معاونت صنایع دستی کشور، ابوالقاسم ناصری مدیرگروه تولید شبکه مستند سیما، جواد میرزاآقازاده مدیر طرح و هماهنگی تولید برنامه‌های مستند و انیمیشن استان‌های سیما حضور داشتند و بین دبیرخانه جشنواره فیلم ۱۰۰ و این شخصیت ها تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر همکاری امضا شد.

منبع: پایگاه خبری حوزه هنری


2 thoughts on “همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف با جشنواره فیلم ۱۰۰”

  1. مجید احدی می‌گه:

    سپاس از توجه بزرگان انرژی گرفتم و با همت بیشتری در جشنواره شرکت میکنم

  2. بردیا اریایی می‌گه:

    کاش امکاناتی هم قرار داده میشد برای افرادی. که. توان مالی تولید و شرکت در جشنواره را ندارند …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>