سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۲ ق.ظ چاپ مطلب
سینماگران و انتخابات/

مهدی رحمانی: پیشنهاد ساخت فیلم تبلیغاتی یک کاندیدا را رد کردم

mehdi-rahmani

مهدی رحمانی پیشنهاد ساخت فیلم تبلیغاتی برای یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد.

مهدی رحمانی پیشنهاد ساخت فیلم تبلیغاتی برای یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد.

کارگردان «پنهان» به سوره سینما گفت: ترجیح دادم وارد این فضا نشوم. در طول مدتی که کار کرده ام، دیدگاه های سیاسی خودم را مستتر نگه داشته ام و این لزوما به معنای یک شیوه کاری برتر نیست، اما سلیقه من است.

وی همچنین افزود: خیلی از فیلمسازان بزرگ مثل اسکورسیزی هم ممکن است فیلم سفارشی کار کرده باشند، اما این اقدام او را در محیط زندگی خودش دچار پیش‌فرض و حاشیه نمی کند. طبیعی است کسی که می خواهد برای انتخاب شدن به عنوان ریاست جمهوری وارد عرصه شود، ترجیح بدهد از فیلمسازان حرفه ای برای ساخت فیلم تبلیغاتی اش استفاده کند.

کارگردان فیلم «دیگری» ادامه داد: گاهی پیش می‌آید کسی برای به تصویر کشیدن روزگار یک سیاستمدار تحقیقات خود را در همه زمینه‌های زندگی او انجام می دهد، اما فیلمی که او می سازد، می تواند یک فیلم تبلیغاتی نباشد و در واقع به صرف ساخت فیلم تبلیغاتی یک سیاستمدار، نمی توان فرد هنرمند را به عنوان کسی که وارد عرصه سیاست شده است، شناخت.

کارگردان فیلم «پنهان» افزود: یکی از مشکلات اجتماعی ما این است که وقتی هنرمندی تولید فیلم تبلیغاتی کسی را بر عهده می گیرد، موضع سیاسی خود او قضاوت می‌شود و همه تصور می کنند که این سینماگر تفکر این کاندیدای خاص را قبول دارد  در حالی که ممکن است این فرد حرفه و هنر خود را از دیدگاه های سیاسی‌اش مجزا کرده باشد.

رحمانی درباره آخرین ساخته خود «برف» که روی میز تدوین حسن حسندوست است، گفت: فکر می کنم فیلم تا پایان تابستان آماده شود، اما ترجیح می دهم آن را برای جشنواره فیلم فجر نگه دارم.