سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ شهریور ۱۳۹۵ در ۹:۳۹ ق.ظ چاپ مطلب

دستاورد شبکه غیرمجاز نمایش خانگی چیست؟

deev-delbar

شبکه غیرمجاز نمایش خانگی این روزها به صورت فعال و گسترده در ارایه عناوین مختلف «باربی» همت گمارده که خانواده و فرهنگ ایرانی را هدف قرارداده است.

به گزارش سوره سینما، بازار باربی در شرایطی این روزها در شبکه نمایش خانگی گسترش بیشتری یافته است که پربیراه نیست اگر بگوییم در هفته بیش از سه عنوان فیلم جدید از عناوین مختلف باربی‌ها و زندگی پرهیجانشان برای کودکان ایرانی وارد شبکه غیرمجاز می شود.

 این روزها فیلم های غیرمجاز که در بسته بندی‌هایی با شمایل مجاز و با عنوان «دوبله جذاب» در سوپر مارکت ها در دسترس مخاطبان قرار می گیرد فیلم هایی که خانواده  و فرهنگ ایرانی را هدف قرارداده است. نسلی از کودک و نوجوان  با فرهنگ برهنگی  غربی آشنا و به مقاصد شوم خود دست می‌یابد.

 متاسفانه شرایطی به وجود آمده که با در دسترس بودن عروسک و نمایش فیلم ها با عناوین متعدد  باربی فرهنگ برهنگی  خود را القا می کند و با فیلم های متعدد از این عروسک در شرایط مختلف این برهنگی را نهادینه می کند.

 از کارکردهای باربی می توان به فرهنگ مصرف گرایی، آرایش و پررنگ کردن غرایز جنسی و بلوغ زودرس در میان دختران است اما متاسفانه این روزها  نمایش این عروسک در اقصی نقاط کشور به وفور دیده می شود و هیچ اقدامی علیه این حجم پر تعداد فیلم از سوی ستاد صیانت صورت نمی گیرد.

 تقلیل حیا و ترویج اخلاق مصرف گرایی مورد نظر باربی در فیلم ها به وفور دیده می‌شود و به تدریج قبح دیدن رفتارهای عروسک در میان کودکان شکسته می شود و فرصت حضور در دنیای زیبا و دوست داشتنی کودک را خیلی زود از دست می دهند که برای فرزندان ما بسیار تاسف بار است. حال باید دید با این حجم گسترده ارایه فیلم های باربی  ستاد حمایت و صیانت از آثارفرهنگی و هنری چه اقدامی انجام داده یا خواهد داد که شاهد این حجم گسترده فیلم در این شبکه نباشیم.

منبع: فارس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>