سوره سینما

پايگاه خبری تحلیلی سینمای ایران

logotext
تاریخ انتشار:۵ مهر ۱۳۹۵ در ۱۰:۳۷ ق.ظ چاپ مطلب

شماره جدید ماهنامه سینمایی «فیلم نگار» منتشر شد

filmnegar-166

شماره جدید ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» با بررسی فیلم‌های روی پرده زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، شماره ۱۶۶ ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» در ۴ بخش سینمای ایران، پرونده‌ یک موضوع )تعلیق در فیلمنامه)، سینمای جهان و فیلمنامه کامل منتشر شده است.

در بخش سینمای ایران تجربیات نامربوط سوم شخص مفرد، معرفی آثار راه یافته به چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، بانک فیلم نامه، گفتگوی جمعی درباره فیلم نامه «فروشنده»، اقتباس ادبی در فروشنده، چگونگی خلق بحران اخلاقی به واسطه ساختار معمایی فیلم نامه در سینمای فرهادی، تحلیل ساختاری فیلم نامه «فروشنده»، «فروشنده» و باز تعریف اخلاق در تراژدی ایرانی، چرا زن فیلم «فروشنده» می بخشد؟، بسط ایده در فیلم نامه  «من» از منظر ارتباط درونی شخصیت با درون مایه و گفت و گو با سهیل بیرقی فیلم نامه نویس و کارگردان «من» به چاپ رسیده است.

همچنین در بخش پرونده‌ یک موضوع (تعلیق در فیلمنامه)، صورت بندی دیالکتیک انواع تعلیق، تعلیق؛ الگوها- تعاریف و نظریه ها، تعلیق در عرصه بیرونی و ساخت درونی در فیلم های ایرانی در گفت و گو با حسن مهکام، زایش در تعلیق، مولفه های تعلیق، تعلیق در فیلم های هنری ایرانی و اروپایی، نظام القای معنی در ساخت تعلیق، شیوه ای ساده برای خلق تعلیق، تعلیق در آثار هیچکاک، تعلیق های چند گانه، نگاهی به تعلیق و ملال در «پرستیژ» ساخته کریستوفر نولان، ۲۵ فیلم بر تعلیق تاریخ سینما و … منتشر شده است.

پدر خونی/ از ازل غمگین/ ویرانی/ هر کی چیزی میخواد!!/ خبرنگاران ویژه/ نسخه جدید انجیل عهد جدید/ اصول مراقبت/ مردی که بی نهایت را می دانست، گفت و گو با مت براون نویسنده «مردی که بی نهایت را می دانست»، رابرت بودرو از «از ازل غمگین» سخن می گوید، گفت و گو با ادسولومون فیلمنامه نویس «حالا منو ببین ۲»، داستان کوتاه «شب گویان»، پرده دوم، عبور از میان دوزخ، تحلیل ۲۲ قاعده داستان نویسی پیکساردر بخش سینمای جهان چاپ شده است.

فیلمنامه کامل «لاک» فیلم نامه نویس و کارگردانی استیون نایت با ترجمه لیدا صدرالعلمایی، به همراه یادداشت مترجم و مطالبی درباره فیلم نامه «لاک»، پیوستار زمان- مکان باختینی در فیلم نامه «لاک»، چگونگی خلق بحران در  فضای خارج از قاب در فیلم نامه «لاک»، گفت و گوی امیر عربی و روزبه کمالی درباره فیلم نامه «لاک» آخرین مطلب در این شماره از ماهنامه «فیلم‌ نگار» است.

ماهنامه «فیلم نگار» در ۱۵۲ صفحه و زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی به چاپ رسیده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>