سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۸:۴۷ ق.ظ چاپ مطلب
حیدریان در گفتگو با سوره سینما:

همکاری هوشمندانه هنرمند و سیاستمدار به نفع فرهنگ است

heydarian

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «محمد» (ص) همکاری هوشمندانه هنرمند و سیاستمدار در تولید پروژه تبلیغاتی را به نفع فرهنگ دانست.

 تهیه‌کننده فیلم سینمایی «محمد» (ص) همکاری هوشمندانه هنرمند و سیاستمدار در تولید پروژه تبلیغاتی را به نفع فرهنگ دانست.

محمدمهدی حیدریان در مورد حضور هنرمندان سینما در عرصه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به سوره سینما چنین گفت: هر کس شأن و مرتبه و نگاه و قضاوت دیگران به خود را، خودش تعریف می کند.

حیدریان افزود: یک هنرمند می تواند به عنوان عضو مؤثر و فعال حوزه فرهنگ کشور به جا آورده شود و از این جایگاه قاعدتاً لازم است تا هرگونه هم‌کناری و همکاری موکول و منوط به نزدیکی نگاه و باورهای فرهنگی با دعوت کننده که در این مورد کاندیداهای ریاست جمهوری است، باشد و در این صورت هم کاندیدا و هم هنرمند به ویژه حوزه فرهنگ از این هم‌افزایی بین اهل فرهنگ و مدیران و سیاستمداران، بهره خواهند برد و طبیعی است که در این شرایط هرگونه تبلیغ و معرفی که توسط هنرمند و به زبان نافذ و مؤثر هنر صورت می‌گیرد، در حقیقت در خدمت نگاه فرهنگی معهود و مورد نظر و انتظار از دولت آتی می باشد که بنده این شیوه حضور را، مناسب و در شأن هنرمندان و اهل فرهنگ در اینگونه موقعیت ها می‌دانم.

این تهیه کننده ادامه داد: اما یک حضور حداقلی و شغلی و صنفی هم می‌توان متصور بود که در این صورت محصول از ماهیت هنری و تعریف حقیقی آن خارج و صرفاً محصول، ابزاری است برای نیل به مقصود سفارش دهنده و هرچند هم اگر مؤثر باشد فاقد وجه و شرایط یک هنر یا اقدام هنری است. اما به هرحال مانعی در انجام آن نیست و گاهاً رایج.

حیدریان درباره تأثیر دیدگاه هنرمند بر رأی مردم گفت: ویژگی های خالق اثر یا هنرمند، و کیفیت اثر هنری وجه مکمل یکدیگر را دارند و تأثیر کامل را وقتی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که هنرمند با بهره گرفتن از  ذوق خویش باوری را به بیان هنری تبدیل کند و اگر باور عمیق، با هنر ظریف یکی شده باشد مخاطب هنر را، با خود به مقصد مورد نظر خواهد برد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>